طرح بچه‌های مسجد برای کاهش آسيب‌های اجتماعی

طرح بچه‌های مسجد برای کاهش آسیب‌های اجتماعی

تاریخ انتشار : ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
مهدي‌زاده با اشاره به محور برنامه‌هاي کانون فرهنگي هنري امام حسن مجتبي(ع) استان اصفهان گفت: تلاش ما جذب مشارکت همگاني در راستاي کاهش آسيب‌هاي اجتماعي است. امروز بايد فعاليت‌هاي مسجدي را در سطح جامعه فراگير کنيم.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، برنامه سیمای خانواده ظهر امروز چهارشنبه 22 اردیبهشت میزبان «اکبر مهدی‌زاده» مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی(ع) شهرستان تیران از استان اصفهان بود.

مهدی‌زاده در این برنامه با بیان اینکه 14 سال از تاسیس کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی(ع) می‌گذرد، به فعالیت‌های این مجموعه اشاره کرد و گفت: تلاش ما تقویت استعدادها، ظرفیت‌ها و توانمندی نسل جوان در عرصه‌های مختلف و در راستای تحقق باورهای انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: کانون امام حسن مجتبی(ع) در عرصه‌های هنری، ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، ورزشی، اجتماعی، اشتغال‌زایی فعالیت مستمر دارد و همه این اقدامات بر مبنای سه شبستان و دوازده رواقی است که به همت ستاد فهما در راستای ارایه فعالیت‌های کانون‌ها تعریف شده است.

مدیر کانون امام حسن مجتبی(ع) استان اصفهان، با بیان اینکه بروز بودن خدمات کانون‌ها از جمله مسایلی است که باید ذیل فعالیت‌های بچه‌های مسجد در جامعه مورد توجه باشد، افزود: در راستای تحقق این موضوع در کانون امام حسن مجتبی(ع) ایده‌ها را از پایین به بالا گرفتیم به این معنا که قبل از برنامه‌ریزی و طراحی برای هر فعالیت، در سطح نسل جوان و خانواده‌های آنها و همچنین نیاز جامعه هدف مطالعات پژوهشی داریم.

این فعال مسجدی گفت: تشکیل مجتمع دیجیتالی در مسجد، آموزش‌های رباتیک، باشگاه ورزشی، از جمله برخی امکانات و دستاوردهای کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی(ع) محسوب می‌شود. همچنین در عرصه تئاتر نیز برنامه‌ها و فعالیت‌های متعددی داشتیم که منجر به انتخاب سه تن از بازیگران گروه تئاتر کانون‌ برای بازی در فیلم شد.

وی در بخش دیگری از مباحث خود با بیان اینکه عضویت و حضور در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور نیازمند شرایط ویژه‌ای نیست، افزود: مسجد برای همه مردم است در نتیجه اقشار مختلف می‌توانند با تفکرات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی متفاوت در آن حضور یابند.

این فعال مسجدی ادامه داد: فعالیت‌های مسجدی باید فراگیر شود، ما نیز در راستای تحقق این هدف هر سال یک شعار برای فعالیت‌های کانون تعریف می کنیم. سال گذشته شعار «مسجد برای همه» محور کار قرار گرفت. از سوی دیگر از سال 1396 نیز در تداوم این رویکرد فرآیند آمزوشی برای خانواده‌ها را در نظر گرفتیم.

مهدی‌زاده گفت: تشکیل کارگاه‌های پیش و پس از ازدواج از جمله اقداماتی است که در عرصه خانواده و با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان طراحی کردیم، هدف ما تحقق شناخت واقعی زوجین بود. همچنین کارگاه‌های فرزندپروری نیز از جمله دیگر فعالیت‌های ما محسوب می شود.

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های ما ایجاد مشارکت همگانی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی است، به این منظور به صورت خاص روی مساله طلاق، اعتیاد، کاهش تصادفات از طریق دوره‌های مختلف آموزشی کار کردیم و در این راستا از انجمن‌های روان‌شناسی و اساتید شناخته شده که حتی برخی از آنها در خارج از کشور تحصیل کرده و صاحب تالیفات گوناگونی هستند بهره مند شدیم.

مدیر کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی(ع) استان اصفهان افزود: نباید انتظار داشت باشیم که در همه امور مسئولان به میدان بیایند و مشکلات ما را حل کنند، با این نگاه بود که عموم فعالیت‌های کانون را بر اساس افزایش مشارکت اجتماعی در راستای حل مشکلات پایه ریزی کردیم، به هر روی باید سهم خودمان را در جامعه ایفا کرده و استعداد جوانان را شکوفا کنیم تا در راستای رشد جامعه قدم مفیدی برداشته و نقش آفرین باشیم.

پایان پیام/ 9