برنامه «مسجد فخرالدوله» برای عید فطر/ زمینه‌سازی مساجد برای شرکت متعهدانه مردم در انتخابات

برنامه «مسجد فخرالدوله» برای عید فطر/ زمینه‌سازی مساجد برای شرکت متعهدانه مردم در انتخابات

تاریخ انتشار : ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
حجت‌الاسلام والمسلمین ابطحی با بیان اینکه نماز عید فطر با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در مسجد فخرالدوله برگزار می‌شود، گفت: وظیفه اصلی مساجد در زمینه انتخابات تشویق مردم به شرکت متعهدانه است.

حجت الاسلام والمسلمین «سید حسن ابطحی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه برنامه های مسجد فخرالدوله (واقع در تهران، خیابان شهید مصطفی خمینی، چهارراه فخرآباد) در ماه رمضان با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد، اظهار کرد: کارگروه بهداشت و سلامت این مسجد هر روز وظیفه ضد عفونی کردن این مسجد در دو نوبت ظهر و شب و توزیع ماسک میان نمازگزاران را انجام می داد.

 

امام جماعت مسجد فخرالدوله افزود: مراسم نماز عید فطر از ساعت 8 تا 10 صبح روز عید با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در این مسجد برگزار می شود و هیچ گونه پذیرایی صورت نمی گیرد و اعلام کرده ایم که نمازگزاران باید وسایل شخصی همراه داشته باشند.

 

وی در ادامه با بیان اینکه مسجد فخرالدوله به دلیل موقعیت جغرافیایی ای که دارد، امسال نیز میزبان یکی دو تن از نامزدهای انتخابات خواهد بود، گفت: پایگاه بسیج این مسجد برنامه های انتخاباتی را از اسفندماه و با بررسی شاخص های انتخاب اصلح و شایسته از دیدگاه آیات قران و روایات و احادیث چهارده معصوم (ع) آغاز کرد و نتایج بررسی خود را از طریق فضای مجازی در شبکه های اجتماعی این مسجد و همچنین از طریق بنر و پوستر منتشر کرده است.

 

ابطحی با بیان اینکه وظیفه اصلی مساجد در زمینه انتخابات تشویق مردم به شرکت متعهدانه است، تاکید کرد: وقتی نامزد منتخب ما قرار است در حوزه های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و ... برای ما تصمیم بگیرد باید در انتخاب وی آگاهانه عمل کنیم.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: مساجد باید انجام این وظیفه شرعی را با آگاهی سیاسی و اراده ملی ترکیب کنند تا رئیس جمهوری منتخب و دولتی که تشکیل می دهد، به فکر ارتقای معنویت در جامعه و کاهش آسیب های اجتماعی باشند. در واقع هر فردی از جمله مسجدی ها در این زمینه وظیفه سنگینی بر دوش دارند.

پایان پیام/ 397