جایزه عید سعید فطر جایزه نوع‌دوستی، بشردوستی و همدلی است

جایزه عید سعید فطر جایزه نوع‌دوستی، بشردوستی و همدلی است

تاریخ انتشار : ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
حجت‌الاسلام والمسلمین ارزانی به مناسبت عید سعید فطر پیام ویدئویی ارسال و تاکید کرد: جایزه‌ای که خداوند به ما در عید سعید فطر عنایت می‌کند، جایزه نوع‌دوستی، بشردوستی و همدلی، شناخت خود و خدا، معرفت و بصیرت است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین دکتر «حبیب رضا ارزانی»، رئیس ستاد فهمای کشور به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر پیامی تصویری صادر کرد.

 

حجت الاسلام ارزانی در این پیام ضمن تبریک عید سعید فطر به مسلمانان جهان و اهالی مسجد، گفت: به همه اعضا، مدیر مسئولین کانون های فرهنگی هنری مساجد و کسانی که عاشقانه دل در گرو یار دارند و در خانه خدا زائر هستند و به مسجد می روند و نه تنها به مسجد می روند، بلکه دغدغه مسجد و مسجدی شدن دارند و راه نجات جامعه را مسجد می دانند، تبریک عرض می کنم و ان شاءالله که همیشه شاد باشید.


رئیس ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور در بخش دیگری از این پیام تبریک، گفت: ماه مبارک رمضان گذشت و به فرمایش نبی مکرم اسلام(ص) که به جابربن عبدالله انصاری فرمودند: «بشتابید به سوی جایزه ها». رسول خدا(ص) فرمودند که «در روز عید سعید فطر منادی ندا می دهد که امروز روز جایزه ها است و بروید جایزه های خودتان را بگیرید» و حضرت(ص) فرمودند: «جایزه های الهی با جایزه های پادشاهان بسیار فرق دارد، جایزه خدا همانند ضیافت خدا است و کما اینکه ضیافت خدا با دیگر ضیافت ها و میهمانی ها متفاوت است و جوایز الهی نیز با دیگر جوایز متفاوت است» و در ادامه حضرت(ص) فرمودند: «مراقب باشید، جایزه تان را از ایزد متعال دریافت کنید.»


حجت الاسلام ارزانی در بخش دیگری از این پیام تاکید کرد: جایزه ای که خداوند به ما در عید سعید فطر عنایت می کند، جایزه نوع دوستی، بشردوستی و همدلی، شناخت خود و خدا، معرفت و بصیرت است و اینکه خودتان را با همه مسلمانان، گرسنگان، دردمندان جهان دردمند کردید و فقط به فکر خود نبودید و به فکر دنیا و زندگی دنیا و متاع دنیا که قلیل است، نبودید، بلکه ارتباط معنوی با حضرت معبود برقرار کردید و حال که اینگونه است، شما به عید رسیده اید و عید به معنای بازگشت به پروردگار احدیت است و من چگونه می توانم به سوی خدا بازگشت کنم، چراکه من از جانب خدا آمده ام «إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ»، موطن اصلی من خدا است از نزد او آمده ام و به نزد خدا بازمی گردم.


وی خاطرنشان کرد: خداوند می فرماید که تو اهل اینجا نیستی و مال ماندن نیستی و قرار نیست در اینجا بمانی «تو را ز کنگره عرش می‌زنند صفیر/ ندانمت که در این دامگه چه افتادست».


رئیس ستاد فهما با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان تمرین این بازگشت بود، گفت: خداوند را به حق حضرت محمد(ص) و اهل بیت ایشان می خوانیم که هر روز ما را عید قرار دهد، که فرمود: «کُلَّ یَومٍ لَا یُعصَیَ اللهُ تَعالَی فِیهِ فَهُوَ یَومُ عِیدٍ؛ هر روزی که در آن معصیت خدا نشود، آن روز عید است».

 

وی سخن خود را با این ابیات به پایان برد: مرغ باغ ملكوتم، نیم از عالم خاك/ چند روزی قفسی ساخته‌اند از بدنم/من به خود نامدم اینجا، كه به خود باز روم/ آنكه آورد مرا، باز برد تا وطنم


 

پایان پیام/ 40