برگزاری جلسه شرح زیارت «امین الله» با بیان امام جمعه جهرم در کانون «منتظران نور»

برگزاری جلسه شرح زیارت «امین الله» با بیان امام جمعه جهرم در کانون «منتظران نور»

تاریخ انتشار : ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
نیکجو از برگزاری جلسه شرح زیارت «امین الله» با سخنرانی حجت الاسلام مدبر امام جمعه جهرم در کانون فرهنگی و هنری «منتظران نور» خبر داد.

«رضا نیکجو» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: از جمله برنامه هایی که در کانون فرهنگی و هنری «منتظران نور» در سال های پیاپی انجام شده برگزاری جلسات شرح دعاها، تفسیر قرآن و زیارت های مختلف بوده است.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «منتظران نور»، مسجد «جامع» جهرم افزود: این جلسات با سخنرانی حجت الاسلام «محمد حسین مدبر» امام جمعه جهرم در طول سال های مختلف برگزار شده و اکنون نیز ادامه دارد.

 

وی بیان کرد: شرح زیارت «امین الله» نیز که از چند سال پیش در کانون فرهنگی و هنری «منتظران نور» آغاز شده در برگزاری آن به واسطه شیوع بیماری کرونا در سال گذشته وقفه ای ایجاد شد.

 

نیکجو عنوان کرد: این برنامه با بهتر شدن وضعیت کرونایی هفته ای یک بار برگزار و از این هفته به صورت مجدد و با بیان امام جمعه جهرم از سر گرفته می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «منتظران نور»، مسجد «جامع» جهرم به زمان برگزاری شرح زیارت «امین الله» در این کانون فرهنگی و هنری اشاره کرد و اظهار داشت: این برنامه شنبه شب ها همراه با نماز مغرب و عشا برگزار می شود.

 

وی با اشاره به اینکه شرح زیارت «امین الله» امشب 25 اردیبهشت در این کانون فرهنگی و هنری برگزار می شود، عنوان کرد: از شرکت کنندگان می خواهیم با رعایت شیوه نامه های بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله فیزیکی در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در این مراسم حضور پیدا کنند.

 

به گزارش شبستان، زیارت «امین‌الله» زیارتنامه‌ای است که امام سجاد (ع) هنگام زیارت مزار حضرت علی (ع) خوانده است؛ «امین‌الله» از جهت سند، متن و معنا معتبر دانسته و در کتب معتبر شیعه نقل شده است.

 

زیارت «امین‌الله»، زیارت مخصوص حضرت علی (ع) در روز عید غدیر و نیز از زیارات کاملی است که نزد قبور هر یک از ائمه(ع) می‌توان خواند.

 

پایان پیام/ 691