صدا و سیما اهتمام ویژه‌ای برای ایجاد گرایش در جوانان برای حضور پرشور در مساجد دارد

صدا و سیما اهتمام ویژه‌ای برای ایجاد گرایش در جوانان برای حضور پرشور در مساجد دارد

تاریخ انتشار : ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
لطیفی با اشاره به اینکه هر شخصی که در مسئولیت های فرهنگی قرار دارد احساس تکلیف کند، افزود: مساجد ما باید در تراز جمهوری اسلامی و انقلاب باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان در دیدار مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان با اشاره به اینکه هر شخصی که در مسئولیت های فرهنگی قرار دارد احساس تکلیف کند افزود: مساجد ما باید در تراز جمهوری اسلامی و انقلاب باشد.

 

محسن لطیفی یکی از اهداف دشمنان در جنگ نرم را ایجاد شکاف بین نوجوانان و جوانان با اماکن و مراسمات مذهبی و دینی دانست و گفت: امروز متولیان امور فرهنگی وظایف بسیار خطیری برای مقابله با توطئه های دشمنان و ایجاد زمینه های لازم برای گرایش روزافزون جوانان و نوجوانان به مساجد بر عهده دارند .

 

وی با اشاره به برنامه های مختلف صداوسیما برای این موضوع اظهار داشت:: شبکه استانی در برنامه های نوجوان و جوان در رادیو و در سیما، اهتمام ویژه ای به مسائل دینی و مذهبی و ایجاد گرایش در جوانان برای حضور پرشور در مساجد دارد و آمادگی داریم از ظرفیتهای خوب کانون فرهنگی و هنری مساجد در تولید این برنامه ها استفاده کنیم .

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان هم در این دیدار با قدردانی از توجه ویژه رسانه استانی به مسائل دینی و مذهبی جوانان ، افزود: کانون های مساجد در سال 1372 تاسیس شدند ولی در سال 1397 با تصویب اساسنامه آن در شورای عالی انقلاب فرهنگی، ساماندهی و فعالیت های آن گسترده تر شد .

 

حجت الاسلام یارمحمدی با اشاره به اینکه هم اکنون در سطح استان زنجان 400 کانون فرهنگی در سطح مساجد فعال است، گفت:  11 هزار نفر از جوانان و نوجوانان عضو کانونهای مساجد استان هستند که در زمینه های مختلف فرهنگی فعالیت دارند .

 

وی بر آمادگی این نهاد برای مشارکت و همکاری بیش از پیش با صداوسیمای استان برای تولید برنامه های فرهنگی تأکید کرد .

پایان پیام/ 73