کانونی مسجدی که مرکز فرهنگی یک شهر است

کانونی مسجدی که مرکز فرهنگی یک شهر است

تاریخ انتشار : ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
کانون فرهنگی هنری «باقرالعلوم(ع)» با اجرای طرح‌های متنوع فرهنگی به ویژه در حوزه کتاب و کتابخوانی، تشکیل قرارگاه شهید سلیمانی، کمک مومنانه به آسیب‌دیدگان اقتصادی کرونا به پایگاه فرهنگی شهر بافران تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، کانون فرهنگی هنری باقرالعلوم(ع) مسجد جامع بافران یکی از کانون های فرهنگی هنری فعال شهرستان نایین استان اصفهان است و در طرح ملی «ایران قوی» موفق به کسب 15620 امتیاز شد.

 

این کانون فرهنگی هنری که در سال 89 با مجوز رسمی ستاد فهمای استان اصفهان فعالیت خود را آغاز کرده است و توانسته در شهر بافران به عنوان مرکز فرهنگی شهر محسوب شود و برنامه های فرهنگی و هنری را در همه ايام و مناسبت ها برای مخاطبان خود اجرا کند.


«مجتبي پوربافرانی»، درگفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به رویکردها و برنامه های کانون فرهنگی هنری باقرالعلوم(ع) مسجد جامع بافران گفت: این کانون فرهنگی هنری در محورهای فرهنگی و اجتماعی برنامه های متنوعی برای مخاطبان اجرا می کند که می توان به اجرای طرح «شنبه های کتاب»، برپایی نمایشگاه های کتاب، مسابقات کتابخوانی و برنامه هایی به منظور تشویق نوجوانان به مطالعه کتاب اشاره کرد که با استقبال مخاطبان در این شهر روبرو بوده است.


مسابقه جمله کوتاه، شعر يا نثر ادبي که به طور مستقيم يا غيرمستقيم اشاره به موضوع نشاط در جامعه و سبک زندگي اسلامي داشته باشد، مسابقه قرآنی، پاسخ به سوالات و شبهات، قصه گویی، يادواره شهداي شهر بافران، جلسات اخلاقی،اعتقادی، احکام، مسابقه اذان گويی، مسابقه «فدای دخترم»، به مناسبت سالروز ولادت حضرت معصومه(س)، مسابقه رنگ آمیزی نقاشی لبیک یامهدی(عج)، برنامه های تئاتر، تعزیه و فیلمسازی بخش دیگری از فعالیت های کانون فرهنگی هنری باقرالعلوم(ع) مسجد جامع بافران است.

 

 


 

پوربافرانی به برگزاری جلسات روشنگری و بصیرت بخشی به عنوان بخش دیگری از فعالیت های کانون فرهنگی هنری باقرالعلوم(ع) نام برد و گفت: دوره های تقویت درسی، دوره حفظ و آموزش قرآن کریم، جلسات تفسیر قرآن کریم، مشاوره، پاسخ به شبهات دینی، اجرای طرح چهره به چهره، آموزش مفاهیم نهج البلاغه، صحيفه سجاديه، تعامل و همکاری با مدارس پیرامون کانون فرهنگی هنری به منظور جذب دانش آموزان در مسجد از دیگر فعالیت های این کانون است.

 

 


 

 

مدیر کانون فرهنگی هنری باقرالعلوم(ع) مسجد جامع بافران به تشکيل قرارگاه شهيد سليمانی به منظور محافظت از سلامت اهالی محله در این مسجد خبر داد و گفت: هدف از تشکيل قرارگاه کاهش اثرات ويروس کرونا بوده است.


پس از شیوع بیماری کرونا یکی از رویکردهای این کانون فرهنگی هنری توزیع سبدهای معیشتی میان نیازمندان و انجام کمک های مومنانه بوده است، به گفته مدیر کانون فرهنگی هنری باقرالعلوم(ع) مسجد جامع بافران، با توجه به اینکه بسیاری از اقشار پس از شیوع بیماری کرونا متضرر اقتصادی شدند، به همین جهت در چهار مرحله 100 بسته سبد معیشتی میان نیازمندان به ارزش 300 هزار تومان توزیع شد.


مدیر کانون فرهنگی هنری باقرالعلوم(ع) مسجد جامع بافران همچنین به راه اندازی کارگاه تولید ماسک به منظور مهار بیماری کرونا نیز اشاره کرد و گفت: پس از راه اندازی این کارگاه توانستیم برای بانوان کارآفرینی کنیم.


ارائه خدمات رايانه ای، مقابله با آسيب‌های اجتماعي، آموزش سواد رسانه ای، تولید صنایع دستی، تشکيل هيات انديشه ورز کانون، برگزاری دوره های ورزشی در رشته های تنیس، واليبال، فوتسال، شنا و فوتبال بخش دیگری از فعالیت هایی است که در کانون فرهنگی هنری باقرالعلوم(ع) مسجد جامع بافران با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام می شود.

 

پایان پیام/ 40