مجلس سوگواری سالروز تخریب قبور ائمه بقیع (ع) در کانون «پیمان غدیر» برگزار می شود

مجلس سوگواری سالروز تخریب قبور ائمه بقیع (ع) در کانون «پیمان غدیر» برگزار می شود

تاریخ انتشار : ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
پاشه از برگزاری آیین سوگواری سالروز تخریب قبور ائمه بقیع (ع) توسط وهابیون، به همت کانون فرهنگی و هنری «پیمان غدیر» جهرم خبر داد.

«حسین پاشه» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: در سالروز تخریب قبور ائمه بقیع (ع) مجلس روضه خوانی و سوگواری به همت کانون فرهنگی و هنری «پیمان غدیر» شهرستان جهرم برگزار می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «پیمان غدیر» شهرستان جهرم افزود: این مراسم با سخنرانی و ذکر مصیبت اهل بیت (ع) همراه است که حجت الاسلام «علی زینی» امام جماعت مسجد به سخنرانی در رابطه با مظلومیت اهل بیت (ع) می پردازد.

 

وی بیان کرد: دیگر برنامه های این برنامه در سالروز تخریب قبور ائمه بقیع، مرثیه سرایی ذاکر اهل بیت (ع)، حجت الاسلام «حمید رضا قناعتیان» است که در سالروز این حادثه رقت بار توسط وهابیون خبیث به روضه خوانی می پردازد.

 

پاشه به زمان برگزاری این مراسم اشاره کرد و اظهار داشت: این مجلس و محفل معنوی روز چهارشنبه 29 اردیبهشت، از ساعت 21 در کانون فرهنگی و هنری «پیمان غدیر» برگزار می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «پیمان غدیر» شهرستان جهرم ضمن یادآوری رعایت شیوه نامه های بهداشتی از شهروندان، اهالی مسجد و اعضای کانون برای حضور در این مراسم دعوت به عمل آورد.

 

به گزارش شبستان، «تخریب بقیع»، اشاره به رویدادی است که طی آن، وهابیان پس از محاصره مدینه در سال ۱۳۴۴ قمری، قبرستان بقیع و بقعه‌های آن از جمله بارگاه امام حسن (ع)، امام سجاد (ع)، امام باقر (ع)، امام صادق (ع) را تخریب کردند.

 

وهابیان دو بار، ابتدا در ۱۲۲۰قمری و سرانجام در ۱۳۴۴قمری با اتکا به فتوای ۱۵ تن از مفتیان مدینه، مبنی بر ممنوعیت اجماعی ساختن بنا بر روی قبور و لزوم تخریب قبور، به ویران کردن اماکن و بقعه‌های بقیع پرداختند.

پایان پیام/ 691