اهالي فهما ميزبان «محله‌هاي دوستي» در مساجد خراسان شمالي شدند

اهالی فهما میزبان «محله‌های دوستی» در مساجد خراسان شمالی شدند

تاریخ انتشار : ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
طرح تربيتي «محله هاي دوستي» به همت کانون علامه اميني (ره) بجنورد با همياري مربيان چهره به چهره درمساجد استان خراسان شمالي آغاز مي شود.

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه  ای (فهما) از خراسان شمالی؛  نخستین نشست  هم اندیشی و برنامه ریزی اجرای طرح «محله های دوستی» در استان خراسان شمالی با حضور تنی چند از مربیان فعال طرح چهره به چهره در شهرستان های بجنورد و شیروان برگزار شد.

 

«هاشم شیرازیان»، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی، در این نشست  با اشاره به اهمیت  و نیاز آموزش و فعالیت های تربیتی و زمینه سازی حضور کودکان و نوجوانان در مساجد، به سابقه اجرای طرح محله های دوستی و استقبال خوب مساجد در روز های پیش از شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: لازم است اجرای این طرح در فضای مجازی نیز در حال حاضر گسترش یابد.

 

شیرازیان، توجه به مناطق کم برخوردار شهرهای استان و مناطق آسیب پذیر را در اجرای این طرح مورد توجه قرار داد و افزود:  اجرای برنامه هایی از این دست، سبب توجه به مناطق مختلف به ویژه حاشیه شهر ها و حضور خانواده ها در مساجد شده است.

وی بهره مندی از  ظرفیت های مختلف فرهنگی مساجد و فعالان حوزه های مختلف را مورد توجه قرار داد و گفت: با هم افزایی می توانیم نتایج اثربخش تری دست یابیم.

وی همچنین با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و نیز شوراهای اسلامی شهر و روستا از مربیان و نیز مدیران کانون های حاضر در جلسه خواست تا در روند اجرای این برنامه ها، اهالی مسجد را به حضور حداکثری بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب پای صندوق های رای فراخوانند.

 

حجت الاسلام «میثم بهاری»، مدیر کانون فرهنگی هنری علامه امینی (ره) مسجد قدس بجنورد در این جلسه با تشریح طرح محله های دوستی، گفت: این طرح همزمان با ایام فراغت تابستانی با هدف آموزش عملی نحوه جذب و پذیرش افراد جدید در مساجد، کادر سازی، تربیت هنرمندان نوجوان با محوریت تشکیل گروه های سرود و نیز ایجاد زمینه رقابتی همراه با نشاط دینی را از اهم محورهای این طرح نام برد.

 وی  اضافه کرد: اسامی مساجد میزبان و میهمان در شهر های بجنورد و شیروان  و نیز اهم برنامه ها بر اساس امکانات و قابلیت های مساجد تعیین شده در بخش های مسابقات ورزشی، مسابقات فرهنگی و هنری و برپایی نمایشگاه  مجازی به زودی اعلام می شود.

پایان/