سوگوار سالروز تخریب قبور ائمه بقیع (ع) در کانون ‌«دوستان ‌آسمانی» جهرم برگزار می شود

سوگوار سالروز تخریب قبور ائمه بقیع (ع) در کانون ‌«دوستان ‌آسمانی» جهرم برگزار می شود

تاریخ انتشار : ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
گواهیان گفت: همزمان با سالروز تخریب قبور ائمه بقیع (ع) مراسم عزاداری روز چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه در کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» جهرم برگزار می‌شود.

«مسعود گواهیان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: همزمان با فرارسیدن هشتم شوال و «یوم الهدم»، سالروز تخریب قبور ائمه بقیع (ع) توسط وهابیان کوردل، مراسم عزاداری و سوگواری در کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» جهرم برگزار می‌شود.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» افزود: این مراسم روز چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه همزمان با نماز مغرب و عشا در محل کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» برگزار می‌شود.

 

وی بیان کرد: مداح مراسم عزاداری سالروز تخریب بقیع «فرشید میرزایی» از ذاکران اهل بیت (ع) است که در وصف مظلومیت اهل بیت (ع) به ذکر مصیبت خواهند پرداخت.

 
گواهیان عنوان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در مراسم سالروز تخریب قبور ائمه بقیع (ع) همزمان با نماز مغرب و عشا با رعایت شیوه نامه های بهداشتی به کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» مراجعه کنند.

 

به گزارش شبستان، بر اساس روایت‌های متقن تاریخی، قبرستان بقیع در گذشته به این شکل نبوده و بیشتر قبور دارای بارگاه و ضریح بوده‌اند.

 

تا اینکه در هشتم شوال 1344 هجری قمری (1926 میلادی) وهابی‌های کوردل سعودی به دلایل واهی تمامی گنبدها و قبه‌های موجود را تخریب کردند که این روز در تاریخ تشیع به نام یوم «الهدم» نامگذاری شده است.

پایان پیام/ 691