تامین معیشت و رونق تولید مطالبه مسجدی‌ها از رئیس جمهوری آینده است

تامین معیشت و رونق تولید مطالبه مسجدی‌ها از رئیس جمهوری آینده است

تاریخ انتشار : ۱ خرداد ۱۴۰۰
یک کارشناس مذهبی با تاکید بر لزوم آگاهی بخشی به مردم برای حضور حداکثری در انتخابات از سوی اهالی مسجد، گفت: تامین معیشت و رونق تولید مطالبه مسجدی‌ها از رئیس جمهوری آینده است.

حجت الاسلام «سیدمهدی واعظ موسوی»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به انتظارات اهالی مسجد از رئیس جمهوری آینده اظهار کرد: یکی از مطالبات اهالی مسجد از رئیس جمهوری آینده تامین معاش و معیشت مردم است، قرآن کریم می فرماید: «يا أَيُّهَا الرُّسُلُ كُلُوا مِنَ الطَّيِّباتِ وَ اعْمَلُوا صالِحاً إِنِّي بِما تَعْمَلُونَ عَلِيمٌ، اى پيامبران! از غذاهاى پاكيزه (و پسنديده) بخوريد و كار نيكو انجام دهيد، همانا من به آنچه انجام مى‌دهيد، آگاهم.»،بنابراین تامین نیازهای اولیه معیشتی مقدم بر عمل صالح و در اولویت قرار دارد، چراکه اگر معیشت مردم دچار مشکل شود، ایمان مردم نیز سست خواهد شد.


این کارشناس دینی بیان کرد: دنیای فناپذیر مقدمه ورود به دنیای باقی و سکوی پرواز به سوی آخرت دنیا است و در قرآن کریم نیز می خوانیم: «رَبَّنَا آتِنَا فِی‏الدُّنْیَا حَسَنَةً وَ فِی‏الآخِرَةِ حَسَنَةً وَقِنَا عَذَابَ النَّار»، مقدم قرار گرفتن دنیا در ابتدای این آیه به این معنا است که دنیا مقدمه ای برای آخرت است، پیامبر(ص) نیز به معاش و معیشت و نیازهای اولیه مردم اهتمام داشتند. از این رو هر رئیس جمهوری باید نسبت به این موضوع دغدغه داشته باشد، همان گونه که مقام معظم رهبری نسبت به آن دغدغه داشته و دارند.


وی ادامه داد: ما در انرژی هسته ای، تولید علم و تسلیحات نظامی نسبت به بسیاری از کشورها برتری داریم، اما در بحث عدالت به فرموده رهبری با عدالت مدنظر فاصله داریم، البته این به این معنا نیست که در این زمینه قدمی برداشته نشده است، بلکه نسبت به ظلم های قبل از انقلاب که به مردم روا می شد، امروز وضعیت ما بهتر است و به پیشرفت هایی دست یافته ایم، اما هنوز با جایگاه واقعی فاصله داریم، بنابراین رئیس جمهوری آینده باید نسبت به تامین عدالت اجتماعی مردم دغدغه داشته باشد.


وی اضافه کرد: طبق فرموده امیرالمومنین(ع) حکومتی که نسبت به اقامه عدل دغدغه نداشته باشد، حکومت‌داری آن ارزشی ندارد، بنابر این، بچه های مسجد از این موضوع غافل نشوند و از همه کاندیداهای ریاست جمهوری مسئله معیشت را مطالبه داشته باشند.


حجت الاسلام واعظ موسوی موضوع کارآفرینی را اولویت مهم جامعه دانست و تصریح کرد: رونق تولید موضوع مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد و باید به تولید به شکل واقعی نگاه شود، مسجدی ها و ائمه جماعات باید هوشیار باشند و نباید نسبت به موضوع انتخابات بی تفاوت شوند، بلکه مردم را راهنمایی و برای انتخاب اصلح توسطط آنان آگاهی بخشی کنند.
 

وی بر لزوم مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ۲۸ خرداد تاکید و خاطرنشان کرد: مردم باید از تخریب و تحقیر کاندیداها پرهیز کنند، زیرا همین موجب ناامیدی و کاهش مشارکت حداکثری در انتخابات می شود، بنابراین ضرورت دارد اهالی مسجد نسبت به گرم کردن تنور انتخابات تلاش کنند و اجازه ندهند روح ناامیدی در جامعه دمیده شود و توطئه ها و نقش های دشمنان را همانند همیشه ناکام بگذارند.


 


 

پایان پیام/ 40