کتاب «مدفونین در حرم» در دهه کرامت رونمایی می شود

کتاب «مدفونین در حرم» در دهه کرامت رونمایی می شود

تاریخ انتشار : ۱ خرداد ۱۴۰۰
حجت الاسلام سلامی گفت: ۹۰ نفر از بزرگان، علما و افراد سرشناس سابق کشور در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) مدفون هستند که در میان آنان هم ۲ پادشاه زند هم وجود دارد که کتابی با عنوان «مدفونین در حرم» تهیه شده و در دهه کرامت رونمایی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «احمد سلامی»، امروز (شنبه 1 خرداد) در نخستین جلسه هماهنگی دهه کرامت استان فارس که به میزبانی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس برگزار شد، گفت: کمیته فرهنگی باید فعالیت خود را در حوزه دهه کرامت در فضای شهر و استان خود را نشان دهد.

معاون فرهنگی و ارتباطات اسلامی آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) با اشاره به اینکه به نظر می رسد روی برنامه ها و تعدد آن تمرکز کنیم، کیفیت کار پایین می آید اما اگر چند برنامه خوب فاخر به صورت استانی و شهری، اجرایی شود، افزود: در باب فضای معرفت افزایی در رابطه با حضرت شاهچراغ (ع) می توان مسابقه کتابخوانی در مورد «امین ولایت» را برگزار کرد.

رئیس کمیته فرهنگی شورای بزرگداشت دهه کرامت فارس بر لزوم تقویت فعالیت های معرفت افزایی تاکید کرد و افزود: کتاب مسابقه «امین ولایت» را آماده داریم که می توانیم آن را برگزار کنیم که این مسابقه می تواند کشوری برگزار شود و به طور میانگین بین 2 تا چهار هزار نفر در مسابقه هفتگی حرم شرکت می کنند.

وی با اشاره به اینکه می توان برنامه های مناسبی اجرایی کرد و مسابقات ورزشی مختلف هم در صورت موافقت ستاد مبارزه با کرونا می تواند اجرایی شود، افزود: معرفی حضرت شاهچراغ (ع) در نرم افزار «شاد» یکی از مواردی است که می توان آن را انجام داد.

حجت الاسلام سلامی با یادآوری این مطلب که نورافشانی در شب میلاد حضرت شاهچراغ (ع) و شب میلاد امام رضا (ع) توسط شهرداری به اجرا برسد، افزود: مراسم سخنرانی و مولودی خوانی در شب بزرگداشت حضرت شاهچراغ (ع) را خواهیم داشت که سعی می شود جمعیت خوبی با رعایت پروتکل ها حضور داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه حضرت شاهچراغ (ع) در شیراز هم غریب هستند و باید کاری کنیم که فضائل ایشان به مردم معرفی شود، اضافه کرد: 90 نفر از بزرگان، علما و افراد سرشناس سابق کشور در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) مدفون هستند که در میان آنان هم 2 پادشاه زند هم وجود دارد که کتابی با عنوان «مدفونین در حرم» تهیه شده و در دهه کرامت رونمایی می شود.

پایان پیام/ 130