بحث جشن های خانگی را در دهه کرامت در نظر گرفته شود

بحث جشن های خانگی را در دهه کرامت در نظر گرفته شود

تاریخ انتشار : ۱ خرداد ۱۴۰۰
مومن زاده با اشاره به اینکه موضوع کرونا باعث شد خشونت های خانگی به شدت افزایش داشته است که بیش از ۳۰ درصد افزایش داشته است، گفت: بحث جشن های خانگی را در دهه کرامت در نظر بگیریم باید بستری فراهم کنیم که جشن ها را در خانه ها ارائه کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مهدی مومن زاده»، امروز (شنبه 1 خرداد) در نخستین جلسه هماهنگی دهه کرامت استان فارس که به میزبانی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس برگزار شد، گفت: در این مقطع زمانی فضای عمومی شهر درگیر انتخابات است باید به گونه ای برنامه ریزی شود که دهه کرامت به خوبی دیده شود.

نماینده دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شیراز در ستاد دهه کرامت استان فارس با اشاره به اینکه ورک شاپی با حضور هنرمندان برگزار خواهیم کرد که در نهایت پوسترهایی تولید می شود و حرم مطهر برای ارائه محتوا همکاری کند، تاکید کرد: وجهه جشن بودن دهه کرامت را باید پررنگ تر کرد.

وی با اشاره به اینکه موضوع کرونا باعث شد خشونت های خانگی به شدت افزایش داشته است که بیش از 30 درصد افزایش داشته است، اظهار کرد: بحث جشن های خانگی را در این دهه در نظر بگیریم باید بستری فراهم کنیم که جشن ها را در خانه ها ارائه کنند.

بر اساس این گزارش در ادامه، «مهدی جعفرپور»، مدیر روابط عمومی مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس گفت: ما هر سال نمایشگاه دهه کرامت را برگزار می کردیم که عکس ها و سندها در خصوص حضرت شاهچراغ (ع) خواهیم داشت.

این گزارش می افزاید، «مهدی سمیعی»، هم گفت: شیوه های کتابخوانی را تغییر دهیم چرا که اکثر کتاب ها پیرامون حضرت شاهچراغ (ع)، پژوهشی است.

نماینده کتابخانه های عمومی فارس در ستاد شورای دهه کرامت فارس با اشاره به اینکه محفل ادبی شعرخوانی مربوط به حضرت شاهچراغ (ع) برگزار خواهیم کرد، تاکید کرد: 20 محفل ادبی به این محفل متصل هستند.

وی با اشاره به اینکع امسال جشنواره ملی رضوی از دهه کرامت هم میزبان خواهیم بود، افزود: در کمترین زمان دورترین کتابخانه ها مطلع می شوند و به اطلاع اعضای خود می رسانند.

پایان پیام/ 130