جذب اعضاي كانون‌هاي مساجد تيران و كرون افزايش داشته است

جذب اعضای كانون‌های مساجد تیران و كرون افزایش داشته است

تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
صالحي با بيان اينكه بر اساس آمار سامانه بچه‌هاي مسجد، ۲۲هزار نفر در كانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد تيران و كرون عضو هستند، گفت: در يكسال گذشته گرايش افراد به عضويت در كانون‌هاي مساجد در تيران و كرون افزايش يافته است.

 

 

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، «اقبال صالحی» با اشاره به ثبت مشخصات 22هزار نفر از نوجوانان و جوانان تیران و کرون در سامانه بچه‌های مسجد، اظهارداشت: این آمار نزدیک به 30 درصد جمعیت این شهرستان است که عضو مراکز فرهنگی مساجد هستند.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون افزود: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مورد توجه و اهمیت مردم بوده و در روستاها و محله‌های شهری هر کدام نماینده‌ای از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند که فعالیت‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی را برعهدع دارند.

 

وی با اشاره به اینکه حمایت از این نهادهای فرهنگی به توسعه و رونق فعالیت‌های فرهنگی هنری منجر خواهد شد، تصریح کرد: اعتبارات دولتی باید در یک فرآیند مشخص توزیع و شفاف‌ در خصوص توزیع اعتبارات از سوی ستاد هماهنگی کانونهای مساجد کشور صورت بگیرد و متولیان این ستاد به کانونها اعتماد کنند.

 

وی اضافه کرد: تشکیلات اداری در استان‌ها برای هماهنگی بین کانون‌ها ضرورت ندارد بلکه باید در بین این نهادها همبستگی و اتحاد ایجاد شود تا مدیران کانون‌ها درهم‌افزایی و تامین نیازهای منطقه مشارکت  داشته باشند.

 

صالحی نوآوری، خلاقیت و بهره گیری از تکنولوژی های روز جامعه را برای توسعه فرهنگ و هنر اسلامی و جذب به مساجد مهم بیان کرد و ادامه داد: برخی از مدیران مسئول کانون‌های مساجد از ظرفیت جوانان استفاده نمی کنند و به تعدادی افراد میانسال و کهنسال اکتفا کرده اند که این رویه غلط است.

 

وی خاطرنشان کرد: جوانان سرشار از انرژی و خلاقیت هستند. باید از توان آن‌ها برای رفع نیازهای جامعه استفاده کرد و کانون‌های موفق با چنین تدبیری به موفقیت و نتایج خوبی رسیده اند.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی تیران و کرون با اشاره به رتبه‌ها و اقدامات کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی(علیه السلام) تیران گفت: این مرکز به عنوان کانون موفق کشوری در عرصه فضای مجازی، کار تشکیلاتی، اوقات فراغت و برنامه‌های هنری و فرهنگی مطرح است که گروه تئاتر این کانون در جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد رتبه برتر را در استان کسب و به مرحله کشوری راه یافت و یکی از بازیگران و کارگردان این کانون به عنوان افراد برتر این جشنواره معرفی شدند.

 

وی افزود: چنین موفقیت‌هایی در این مرکز فرهنگی وهنری نتیجه فعالیت های جوانان و نوجوانان و فعالیت بر اساس نیاز روز جامعه و بهره گیری از علوم روز است.

 

 

پایان پیام/