مشاركت كانون‌هاي مساجد چهارمحال و بختياري در برگزاري همايش شيرخوارگان حسيني

مشاركت كانون‌های مساجد چهارمحال و بختیاری در برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی

تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
همايش جهاني شيرخوارگان حسيني در مظلوميت شهادت كوچكترين سرباز كربلا حضرت علي اصغر عليه‌السلام در ۵۰ نقطه چهارمحال و بختياري با مشاركت كانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد برگزار شد.

 

 

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، همایش جهانی شیرخوارگان حسینی در مظلومیت شهادت کوچکترین سرباز کربلا حضرت علی‌اصغر(علیه‌السلام)، درخشان‌ترین چهره کربلا و بزرگترین سند مظلومیت کربلا جمعه ۱۵ شهریور در ۵۰ نقطه چهارمحال و بختیاری با مشارکت کانونهای فرهنگی هنری مساجد برگزار شد.

 

همایش شیرخوارگان حسینی از ساعت ۹ صبح با حضور مادران و نوزادانشان که لباس سبز برتن داشتند در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) شهرکرد برگزار شد.

 

اعضای کانونهای فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری استان مطابق سال‌های گذشته با آماده سازی مساجد و حسینیه‌ها در سطح استان مشارکت ویژه ای در برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی دارند.

 

همایش شیرخوارگان حسینی امسال در 50 نقطه از استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد و در این همایش بزرگ، مادران، فرزندان خود را با لباس نمادین حضرت علی اصغر(علیه‌السلام) پوشانده و پیشانی بندهایی با نام مقدس ائمه اطهاراز جمله حضرت علی اصغر علیه‌السلام و امام حسین (علیه‌السلام) بر پیشانی آن‌ها بسته اند.

 

در این آئین معنوی، مداحان و نوحه سرایان از شهادت حضرت علی اصغر علیه‌السلام گفتند و آن واقعه را توصیف کردند و مادران با بلند کردن فرزندان روی دستان خود با ناله‌های رباب همنوا و در غم او  شریک شدند.

 

مادران در نقاط مختلف این استان با سیاهپوش کردن فرزندان کم سن و سال خود به استقبال عاشورا و تاسوعای حسینی رفتند.

 

در پایان این آئین، مادران در راستای نذر کودکان خود در نهضت امام حسین (علیه‌السلام) نذرنامه حسینی را قرائت کردند.

 

«طهماسب سلیمی» در حاشیه این آئین اظهارداشت: بانوان هیئتی چهار هزار دست لباس ویژه شیرخوارگان حسینی را در کارگاه خیاطی هیئت آماده کردند که در مصلی‌ها در بین مردم توزیع شد.

 

دبیر مجمع جهانی علی اصغرعلیه‌السلام در چهارمحال و بختیاری افزود: این آئین معنوی همزمان در 50 نقطه استان و شش هزار نقطه از ایران و 45 کشور جهان برگزار شد.

 

 

پایان پیام/