بسته های معیشتی در روز حضرت شاهچراغ (ع) به نام مبارک ایشان توزیع شود

بسته های معیشتی در روز حضرت شاهچراغ (ع) به نام مبارک ایشان توزیع شود

تاریخ انتشار : ۳ خرداد ۱۴۰۰
حجت الاسلام سلامی گفت: باید برنامه ریزی به گونه ای شود که غذای گرم تهیه و بین نیازمندان توزیع و اکرام نسبت به این نیازمندان حاصل شود و بسته های معیشتی در روز حضرت شاهچراغ (ع) به نام مبارک ایشان توزیع شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «احمد سلامی»، امروز (دوشنبه 3 خرداد) در جلسه هماهنگی کمیته اجتماعی ستاد بزرگداشت دهه کرامت فارس که به میزبانی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس برگزار شد، گفت: هر ساله در دهه کرامت سازمان انتقال خون، در صحن حضرت معصومه (س) اتوبوس خون گیری را مستقر می کند، امسال هم به دنبال این موضوع هستیم.

معاون فرهنگی و ارتباطات اسلامی آستان مقدس احمدی و محمدی (ع)، با یادآوری این مطلب که سال های گذشته تئاتر عروسکی، قصه گویی و برنامه های فرهنگی در بیمارستان «امیر» ویژه کودکان سرطانی توسط خادمین آستان مقدس اجرا شد، افزود: بخش کودک و نوجوان حرم مطهر برنامه های متعددی اجرایی می کند و با حضور در فضاهای مختلف فعالیت خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر برنامه های هر دستگاه، یک سری برنامه ها هم در قالب کمیته هایی که در آن عضویت دارد، اظهار کرد: باید برنامه ریزی به گونه ای شود که غذای گرم تهیه و بین نیازمندان توزیع و اکرام نسبت به این نیازمندان حاصل شود و در صورتی که سازمان های حمایتی هم می خواهند بسته های معیشتی توزیع کنند این بسته ها هم در روز حضرت شاهچراغ (ع) به نام مبارک ایشان توزیع شود که مردم بیشتر با بزرگداشت حضرت و دهه کرامت آشنا شوند.

حجت الاسلام سلامی با یادآوری این مطلب که در دهه کرامت میز خدمت برای تسهیل بخشی به امور عمومی مردم با حضور نهاد ها در حرم و دیگر نقاط شهر بر پا شود، اضافه کرد: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بر لزوم خدمات رسانی تاکید فرموده اند و این مهم از این حیث اثر دوچندان پیدا می کند.

وی با اشاره به اینکه ایستگاه معاینه پزشکی رایگان در حرم مطهر برپا شد که امسال هم سعی می کنیم با رعایت شیوه نامه های بهداشتی این برنامه را اجرایی کنیم، تاکید کرد: بحث گلریزان و آزادی زندانیان جرائم غیرعمد هم می تواند یکی از برنامه های مهمی باشد که در این دهه اجرایی شود.

بر اساس این گزارش در ادامه، «مصطفی دهقانی»، هم گفت: در کمیته های هشت گانه بیشترین تاثیر را کمیته اجتماعی دارد چرا که آثار سایر کمیته ها فرهنگی است ولی کمیته اجتماعی می تواند اثرگذاری اجتماعی داشته باشد.

نماینده ستاد کانون های مساجد در شورای بزرگداشت دهه کرامت فارس اضافه کرد: در این دهه می توان 2 اردو خدمات اجتماعی ایجاد کرد و چرا که هرچه بیشتر خدمات ارائه شود می توان تاثیر بیشتر را در جامعه به صورت ملموس حس کرد، این دهه از سال های قبل هم بوده است و شاید تنها افراد مغرض فعالیت های در این دهه را به انتخابات مرتبط کنند.

پایان پیام/ 130