راه‌اندازي تكاياي سيارويژه محرم به همت كانون‌هاي مساجد گيلان

راه‌اندازی تكایای سیارویژه محرم به همت كانون‌های مساجد گیلان

تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
حجت‌الاسلام رضواني‌نژاد با اعلام برگزاري عزاداري‌هاي محرم در ۲۸۰۰ مسجد شهري و روستايي گيلان گفت: برگزاري حلقه‌هاي معرفت و راه‌اندازي تكاياي سيار از تداركات كانون‌هاي مساجد استان براي اين ايام است.

 

 

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، حجت‌الاسلام «محمدعلی رضوانی نژاد» با اشاره به تدارک کانون‌های مساجد استان گیلان ویژه ماه محرم، اظهار کرد: برنامه‌های آئینی علم‌بندان و طشت‌گذاری و راه اندازی نمادین کاروان قبیله بنی اسد در مساجد منتخب از جمله برنامه‌هایی بود که در روز اول محرم با همکاری کانون‌ها در سطح شهر و استان انجام شد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانونهای مساجد استان گیلان با بیان اینکه مراسم عزاداری خامس آل عبا در قریب به دو هزار و ۸۰۰ مسجد شهری و روستایی استان برگزار می‌شود، افزود: رویکرد مساجد در ایام محرم امسال حضور و فعالیت بیشتر جوانان و بصیرت افزایی در حوزه معارف حسینی با نگاه به فرمایشات و منویات مقام معظم رهبری است.

 

وی با اشاره به برگزاری محافل و حلقه‌های معرفت با موضوع و محوریت «عاشورا و انتظار» با حضور مردم، علما و مبلغان دینی بیان کرد: پاسخگویی به سوالات شرعی، ارائه مشاوره‌های دینی، اعتقادی، خانوادگی، مذهبی و… از جمله فعالیت‌های مساجد ویژه این ایام است.

 

رضوانی‌نژاد تاکید کرد: برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی و کتابخوانی با موضوع محرم حسینی، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، برگزاری مراسم پرفیض زیارت عاشورا به ‌همراه تکریم از خانواده های شهدا، اجرای طرح مهدی یاوران حسینی همراه با کارگاه‌های نقاشی و قصه‌گویی ویژه کودکان در مساجد منتخب از دیگر ویژه برنامه هایی است که با همکاری کانون های فرهنگی هنری مساجد استان گیلان انجام می شود.

 

وی ادامه داد: برگزاری سلسله جلسات «روایت شب‌های محرم» در مساجد، فراخوان مسابقه عکس محرم و پرده‌خوانی شهادت امام حسین(علیه السلام) از دیگر برنامه‌های عزاداری ماه محرم در کانون‌های مساجد استان گیلان است که در کنار طرح هایی همچون «تلاوت نور» و تصحیح قرائت نماز انجام می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان گیلان در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به حضور گسترده مردم در مراسم عزاداری 30 تکیه و هیئت سیار به همت کانون های مساجد در سطح استان گیلان برپا شده است.

 

 

 

پایان پیام/