کانون های مساجد یکی از بسترهای مهم ارتقای معنویت جامعه هستند

کانون های مساجد یکی از بسترهای مهم ارتقای معنویت جامعه هستند

تاریخ انتشار : ۳ خرداد ۱۴۰۰
فلاح گفت: کانون های مساجد یکی از بسترهای مهم ارتقای معنویت جامعه هستند و باید با برنامه ریزی درست و مدون برای توسعه در این بخش گام برداشت.

«مسعود فلاح» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان مازندران اظهار کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد همواره پای ارزش های انقلاب بوده و هستند و جانانه از آرمان های انقلاب در تمام دوران دفاع کرده اند.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهشهر افزود: کانون های مساجد شهرستان بهشهر از شهرها و روستاهای تابعه این شهرستان در طول یک سال و نیم گذشته تاکنون با شیوع بیماری کرونا، در زمینه جلوگیری از انتشار این بیماری با همراهی، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی و کمک های مؤمنانه به مردم، فعالیت های خوبی داشته اند و کمک های قابل توجیهی را در این حوزه انجام داده اند.

 

وی خاطر نشان کرد: در کنار همه برنامه های فرهنگی، دینی و اجتماعی که کانون ها با قوت انجام می دهند؛ توجه به سلامت معنوی از مسائل مهمی است که جامعه بیش از پیش به آن نیازمند است.

 

فلاح گفت: برای افزایش سلامت معنوی به عنوان یکی از ضرورت های مهم جامعه باید عوامل اجتماعی که در این معنویت افزایی موثر هستند را شناخته و در راستای آن گام برداریم.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهشهر افزود: همین که مردم اجتماع از گروه های مختلف را وارد برنامه های فرهنگی و دینی مساجد کنیم و از نظرات و ایده های آنان آگاه شویم و با آنان مشورت کنیم گامی مهم برای جذب جوانان و نوجوانان به مسجد و تلاش برای رشد معنوی در جامعه است.

 

وی بیان کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند توسعه سلامت معنوی در جامعه هستیم و بر این باوریم تا مادامی که هر چه سلامت و زندگی معنوی بیشتری داشته باشیم از سلامت بیشتری برخوردار خواهیم بود.

 

فلاح گفت: کانون های مساجد یکی از بسترهای مهم ارتقای معنویت جامعه هستند و باید با برنامه ریزی درست و مدون برای توسعه در این بخش گام برداشت.

 

وی یادآور شد: نمی توان معنویت را از زندگی انسان حذف کرد و اصولا زندگی بدون معنویت معنا ندارد و باید در این راستا تلاش شود و بدانیم هر چه ارزش های دینی در جامعه ای پررنگ تر باشد،  ارزش­‌های اخلاقی و معنوی نقش پررنگ تری خواهیم داشت.

پایان پیام/ 175