قرائت صلوات خاصّه امام سجاد(عليه‌السلام) در كانون‌هاي مساجد جنوب كرمان

قرائت صلوات خاصّه امام سجاد(علیه‌السلام) در كانون‌های مساجد جنوب كرمان

تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۸
خوبي‌زاده گفت: هم زمان با شهادت امام سجاد (عليه‌السلام)، طرح قرائت صلوات خاصّه ايشان با مشاركت كانون‌هاي فرهنگي هنري در مساجد سطح جنوب كرمان برگزار شد.

 

 

 

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، «مجید خوبی‌زاده» ضمن تسلیت شهادت امام حسین علیه السلام و یاران با وفای ایشان، گفت: در آستانه فرا رسیدن شهادت امام سجاد علیه السلام طرح قرائت صلوات خاصّه ایشان با مشارکت کانون های فرهنگی هنری  در مساجد سطح جنوب کرمان برگزار شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان، افزود: این طرح از ۲۱ شهریور هم زمان با شب شهادت این امام بزرگوار آغاز شده و تا ۳ مهر ادامه می یابد.

 

وی، اظهار داشت: امام سجاد (علیه‌السلام) در واقعه کربلا و در روزی که امام حسین(علیه‌السلام) و یارانش به شهادت رسیدند، به شدت بیمار بودند به گونه‌ ای که پس حمله و آتش زدن خیمه‌ها، وقتی دشمنان به خیمه امام وارد شدند و می‌خواستند آن حضرت را به قتل برسانند، عده‌ای گفتند: او را همین بیماری که دارد، کفایت می‌کند.

 

خوبی‌زاده، ابراز داشت: پس از واقعه کربلا، اهل بیت امام حسین(علیه‌السلام) را به اسیری گرفته و روانه کوفه و شام کردند، هنگام بردن اسیران از کربلا به کوفه، بر گردن امام سجاد(علیه‌السلام) غُل و جامه طوق مانندی که دست‌ها و گردن را با آن به هم می‌بندند، نهادند و هر دو پای ایشان را بر شکم شتر بستند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان، افزود: بعد از این که اسرا را به کوفه بردند ابن زیاد نامه‌‌ای به یزید نوشت که با اسرا چه کند؟ که دستور داده شد اسرا به شام فرستاده شوند، امام سجاد (علیه‌السلام) پیام عاشورا را به شام بردند و خطبه ای آتشین ایراد کردند.

 

 

پایان پیام/