مراسم سالروز فتح خرمشهر در کانون‌ «منتظران ظهور» کازرون برگزار شد

مراسم سالروز فتح خرمشهر در کانون‌ «منتظران ظهور» کازرون برگزار شد

تاریخ انتشار : ۴ خرداد ۱۴۰۰
شفیعی گفت: مراسم گرامیداشت حماسه سوم خرداد و سالگرد عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر با رعایت پروتکل های بهداشتی به همت کانون منتظران ظهور کازرون برگزار شد.

«محمدجعفر شفیعی» با اشاره به اینکه مراسم گرامیداشت حماسه سوم خرداد و سالگرد عملیات «بیت المقدس» و آزادسازی خرمشهر با رعایت پروتکل های بهداشتی به همت کانون منتظران ظهور کازرون برگزار شد، ضمن گرامیداشت حماسه بزرگ سوم خردادماه و روز آزادسازی خرمشهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز، گفت: تاریخ معاصر ایران روزهای سرنوشت ساز زیادی را در خود ثبت کرده است، اما روز سوم خرداد سال 61، یکی از حماسی ترین روزهای تاریخ ساز و عزت آفرین برای ملت بزرگ ایران اسلامی است.

مدیر کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون با بیان اینکه سوم خرداد در تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی نماد استقامت، ایثار و پیروزی است، افزود: در طول هشت سال دفاع مقدس مردم و رزمندگان با نثار خون خود امنیت و آسایش را برای همه ما به وجود آوردند و امروز هم از حق قانونی و مسلم ملت بزرگ ایران با اقتدار دفاع خواهند کرد.

وی، حماسه آزادی خرمشهر را یکی از صفحات زرین تاریخ ملت ایران دانست و گفت: اخلاص و عمل صالح رمز موفقیت رزمندگان در عملیات «بیت المقدس» بود و رمز اعتلای نام خرمشهر، وحدت و یکپارچگی مردم در واقع بزرگترین قدرت در برابر دشمن است.

شفیعی با بیان اینکه امنیت و آرامش کنونی کشور دستاورد فداکاری های شهدا و ایثار رزمندگان اسلام در جنگ تحمیلی است، ابراز داشت: آزادسازی خرمشهر با تکیه بر علم و ایمان نیروهای داخلی به وقوع پیوست و در واقع شرایطی را فراهم کرد که رزمندگان اسلام توانستند بر سرنوشت جنگ مسلط شده و در یک رویداد عظیم تاریخی با عنوان دفاع مقدس، نظام نوپای انقلاب اسلامی را حفظ کرده و تعالی ببخشند.

وی، بازخوانی و ترسیم رویداد سرنوشت‌ساز فتح خرمشهر برای نسل‌های امروز به ویژه حماسه آفرینی‌ها و رشادت‌های فرزندان غیور این مرزو بوم در آن مقطع تاریخی را یک ضرورت دانست و خاطر نشان کرد: پیروزی رزمندگان اسلام در سال‌های دفاع مقدس موجب تثبیت اقتدار نظام، تضمین استقلال ایران، رسیدن به خودباوری در قدرت دفاعی، ایجاد وحدت و همدلی بین مردم و نیروهای مسلح و پشتیبانی از ولایت و رهبری شد.

شفیعی با اشاره به اینکه از ظرفیت شبکه‌های مجازی در ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت نباید غافل شد، خاطر ‌نشان کرد: امیدواریم بتوانیم ادامه دهنده راه شهدای والامقام و قدردان خانواده های معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان عزیز باشیم و امروز باید نسل نوجوان و جوان ما با فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین ابعاد مختلف دفاع مقدس و فداکاری‌های آن دوران آشنا شوند.

لازم به ذکر است تجلیل از خانواده معظم شهدا و غبار روبی مزار شهدا از جمله برنامه های اجرا شده در این مراسم بود.

پایان پیام/ 130