تربيت فيلم‌سازان جوان مسجدي برنامه محوري ستاد فهما در رواق فيلم محسوب مي‌شود

تربیت فیلم‌سازان جوان مسجدی برنامه محوری ستاد فهما در رواق فیلم محسوب می‌شود

تاریخ انتشار : ۵ خرداد ۱۴۰۰
سعادتي با اشاره به اهداف و برنامه‌هاي ستاد فهما در عرصه هنر فيلم‌، به برگزاري چهارمين جشنواره فيلم کوتاه «طنين مسجد» اشاره کرد و گفت: تربيت فيلم‌سازان جوان مسجدي برنامه محوري ستاد فهما در رواق فيلم است.

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، هیات داوران چهارمین جشنواره فیلم کوتاه «طنین مسجد» به منظور شرکت در آیین اختتامیه این جشنواره که پنج‌شنبه 6 خرداد برگزار می‌شود به استان گلستان سفر کردند.

بر پایه این گزارش، «سعید سعادتی» معاون فرهنگی هنری ستاد فهما به همراه هیات داوران چهارمین جشنواره فیلم کوتاه «طنین مسجد» متشکل از «فرهاد قائمیان»، «انسیه شاه‌حسینی»، «حسن قهرمانی»، «جهانگیر الماسی»، «الله قلی نظری»، «مسعود امامی» در راستای ویژه‌برنامه‌های اختتامیه این جشنواره  با آیت‌الله «سید کاظم نورمفیدی» نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه شهر گرگان دیدار و گفت‌وگو کردند.

سعادتی در این دیدار طی سخنانی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) مبنی بر ادامه راه شهید آوینی از سوی هنرمندان اظهار کرد: با توجه به منویات معظم‌له، فیلم‌سازان مسجدی می‌توانند در قالب روایت‌های مصور و موضوعات مختلف از جمله روایت سبک زندگی شهدا، روایت حرکت‌های مردمی مسجد محور در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، معرفی زندگی نخبگان محلی، سرگذشت‌پژوهی مسجد فعالیت کرده و اقدام به ساخت اثر کنند.

وی گفت: رسالت فیلم‌سازان جوان مسجدی همان رسالتی است که شهید آوینی در هشت سال دفاع مقدس در جبهه  جنگ به نمایش گذاشت، بنابراین رویش نسل‌های جدید فیلم‌سازی در مطلع گام دوم انقلاب اصلی‌ترین ماموریت جشنواره فیلم طنین است.

سعادتی در ادامه خواستار آن شد که فیلم‌سازان به نام کشور در راستای تربیت استعداهای نوجوان و جوان بومی زادگاه و محله‌ای که در آن متولد شدند اقدام کنند تا شمع محفل تربیت جوانانی شوند که اولا با ایده مسجد فعالیت می‌کنند و در وهله دوم سوژه و موضوع فیلم خود را بر پایه روایت‌هایی از محلات و مسجد قرار می دهند.

وی تصریح کرد: پیوند نسل گذشته از فیلم سازان حرفه‌ای جامعه با نسل آماتور امروز و استعدادهای جوان می‌تواند منجر به شکوفایی ایده‌ای تازه در عرصه فیلم‌سازی شده و از سوی دیگر جوانانِ فیلم‌ساز با ویژگی های یاد شده را به جشنواره های فیلم دنیا معرفی شوند.

سعادتی گفت: پیوند میان نسل امروز و دیروز فیلم‌سازی به خصوص در حوزه هنرمعنا گرا و هنر مسجدی می‌تواند جریان عظیمی را در کشور ایجاد کند و امروز که شاهد برگزاری چهارمین دوره از جشنواره فیلم کوتاه طنین مسجد هستیم، در واقع گامی در راستای تحقق اهداف یاد شده به ثمر نشسته است چراکه این جشنواره تبدیل به یک جریان شده و هر سال پررنگ تر برگزار می شود به طوری که سال اول برگزاری جشنواره طنین 50 اثر به دبیرخانه ارسال شد و امسال با بیش از هزار اثر ارسالی مواجه بودیم که حکایت از رشد این جشنواره و ارتقای فیلمهای مسجدی دارد. این جشنواره در واقع گامی در راستای تحقق تربیت فیلم سازان جوان مسجدی به عنوان برنامه محوری رواق فیلم ستاد فهما است.