پخش مستند «روح الله» در کانون «دوستان آسمانی» جهرم

پخش مستند «روح الله» در کانون «دوستان آسمانی» جهرم

تاریخ انتشار : ۶ خرداد ۱۴۰۰
گواهیان از پخش مستند «روح الله» به همت گروه رسانه ای «ماح» کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» خبر داد.

«مسعود گواهیان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، با اشاره به برنامه جدید «سینما مسجد» در کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی»، گفت: بچه های مسجد دراین کانون فرهنگی و هنری، در جدیدترین اقدام خود در زمینه پخش مستند و فیلم های کوتاه و سینمایی، مجموعه مستند «روح الله» را به اکران در آوردند.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» جهرم افزود: این مستند، جامع ‌ترين مجموعه درباره تاريخچه زندگی امام خمينی (ره)، بوده كه در ۱۰ قسمت ساخته شده است.

 

وی با اشاره به اینکه مستند «روح الله»، شامل مصاحبه ‌هايی با بيش از ۶۰ شخصيت بين‌المللی از كشورهای ايران، عراق، تركيه، سوريه، مصر، فلسطين، فرانسه و لبنان است، افزود: مستند «روح الله» در آستانه ۱۴ خرداد سالروز ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» به اکران در آمده است.

 

گواهیان عنوان کرد: همچنين بالغ بر ۱۰ هزار قطعه عكس و تصاوير ناب تلويزيونی كه بسياری از آن‌ها برای اولين مرتبه نمايش داده شده‌اند در اين مجموعه به كار رفته است.

 

وی با اشاره به اینکه این برنامه چهارشنبه شب پنجم خردادماه همزمان با نماز مغرب و عشا در این کانون فرهنگی و هنری اکران شده است، گفت: این مستند با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی و در فضای باز کانون به اکران در آمده است.
 

به گزارش شبستان، مستند «روح الله»، جامع‌ترین اثر مستند پیرامون زندگی پربار خمینی روح خدا (ره)، فرمانده کل قوا از ولادت تا عروج است.

 

بررسی و درک ابعاد مختلف شخصیت عمیق امام خمینی (ره) بی‌تردید نیازمند تسلط و ژرف‌نگری تاریخی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است و ظرفیتی بسیار فراتر از گزارش‌های خبری می‌ طلبد، با این همه تأملی در رخدادها و گفته‌ ها و ناگفته‌ ­های سال‌ های بازگشت تا رحلت ایشان می‌­ تواند در درک جوهره نظری و سیره عملی امام راحل (ره) قدمی کوچک بر شمرده شود.  

 

مجموعه مستند «روح‌الله» به همت شبكه تلويزيونی «المنار» به كارگردانی «محمد دبوق» و با همكاری بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تهيه شده است.
 

سلطنت محمدرضا پهلوی، رحلت آيت الله عبدالكريم حائری، همكاری شاه با اسرائيل، رحلت آيت الله بروجردی، نصيحت امام به ارتش، مقاومت امام در برابر رفرم، قانون كاپيتولاسيون، امام در تركيه، انعقاد قرارداد ۱۹۷۵ الجزاير و ... از بخش‌های مختلف اين مستند است.

پایان پیام/ 691