۲۰ مدیر برتر کانون های مساجد اروند در طرح ایران قوی تجلیل شدند

۲۰ مدیر برتر کانون های مساجد اروند در طرح ایران قوی تجلیل شدند

تاریخ انتشار : ۷ خرداد ۱۴۰۰
۲۰ مدیربرتر کانون فرهنگی هنری مساجد منطقه آزاد اروند در طرح ایران قوی با حضور مدیرکل امور استان های ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، طی آئینی ظهر امروز (جمعه 7 خرداد) با حضور مسئول شورای سیایت گذاری و مدیرکل امور استان های ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور از 20 کانون برتر و برگزیده منطقه آزاد اروند در طرح ایران قوی که سال 99 در سامانه فهما حائز رتبه های برتر شده بودند تجلیل شد.

 

«حسین گروسی» در این آئین اظهار کرد: امیدواریم تعاملی که فی مابین منطقه آزاد اروند و کانون های فرهنگی مساجد و سایر دستگاه های فرهنگی که ایجاد شده است روز به روز باعث رشد و شکوفایی در این منطقه شود.

 

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند افزود: خداوند توفیقی عنایت کرد که در ابتدای آغاز به کار در منطقه آزاد اروند با هفته معلم مصادف شده بود که جلساتی را با معلمان و دانشگاهیان برگزار کردیم و اکنون نیز جلسه دوم را با کانون های فرهنگی هنری مساجد را به فال نیک می گیریم و امیدواریم بتوانیم با استفاده از نقطه نظرات همه عزیزان گامی بزرگ و مثمرثمر برای این منطقه که جای جای آن قدمگاه شهداست و بوی معنویت، ایثار و شهادت می دهد داشته باشیم.

 

وی با بیان اینکه بدون همکاری و عدم احساس مسئولیت اجتماعی کاری را نمی توان پیش برد تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانات خود فرمودند که فرهنگ مظلوم است و مساجد باید به محلی برای تفکر و آموزش و کارهای فرهنگی هنری تبدیل شوند، کسانی که ضربه خورده اند از افرادی این ضربه ها به آنها وارد شده است که جمود فکری و عقلی داشته اند.

 

گروسی فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد را برای جامعه بسیار موثر دانست و اضافه کرد: اگر فرصتی برای من باشد از لحاظ اشتغال، تولید و کار ثابت خواهم کرد که نخستین مشکل موجود در منطقه آزاد اروند فقر فرهنگی است، این درست است که برخی ها می گویند بودجه، اعتبار و حمایت نیست اما اگر فرصتی برای من باشد این موضوع را ثابت می کنم که همه مشکلات ما از فقر فرهنگی نشات می گیرد و اگر این فقر فرهنگی نبود این منطقه تا کنون رشد کرده بود.

 

وی با بیان اینکه برای پرواز به بال نیاز است تاکید کرد: انسان برای رشد خود به تفکر و تعقل نیاز دارد. تعقل و استفاده از عقلانیت باعث می شود که انسان بتواند به درجه انسانی خود برسد.

 

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند عنوان کرد: اینکه پیامبر، تمام ائمه، امامان، علما و بزرگان می گویند یک ساعت تفکر از 70 سال عبادت بالاتر است نشان می دهد که تعقل در جامعه انسان را می تواند به درجه ولای انسانیت خود برساند.

 

وی ابراز کرد: ما نیز باید با هر آنچه که داریم در راستای تقویت کانون های فرهنگی هنری در مساجد کمک کنیم، افرادی که به نوعی با قرآن و فرهنگ غنی اسلام آشنا می شوند با شناخت و عقلانیت آن شور در کنار شعور قرار گیرد و هر دو در کنار هم حتما مثمرثمر خواهد بود.

 

گروسی بر لزوم برقراری ارتباط مستمر با مردم تاکید کرد و ادامه داد: قطعا اگر ارتباط ما با مردم بیشتر شود آن چیزی را در اولویت قرار می دهیم که خواسته آنها باشد و در این راستا نقش کانون های فرهنگی هنری مساجد می تواند بسیار موثر واقع شود.

 

وی یکی از اولویت های سازمان منطقه آزاد اروند را بحث های فرهنگی هنری در مساجد خواند و اذعان کرد: ما باید اولویت ها را تعیین کنیم چراکه متاسفانه بودجه ها محدود اما درخواست ها نامحدود هستند بنابر این ما باید در ابتدای کار مسائل را اولویت بندی کنیم.

 

پایان پیام/ 660