کانون‌های مساجد ظرفیت خوبی جهت ارائه خدمات دولت به مناطق مختلف است

کانون‌های مساجد ظرفیت خوبی جهت ارائه خدمات دولت به مناطق مختلف است

تاریخ انتشار : ۷ خرداد ۱۴۰۰
براتی پراکندگی کانون‌های مساجد در سطح کشور و مناطق محروم و دورافتاده را یک مزیت دانست و گفت: اگر دولت بخواهد دسترسی راحتی برای ارائه خدمات خود در نقاط مختلف فراهم کند کانون‌های مساجد و پایگاه‌های بسیج بهترین مجرا و ظرفیت در این راستا هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «حسین براتی» ظهر امروز (جمعه 7 خرداد) در آئین تجلیل از 20 مدیر برتر کانون های فرهنگی هنری مساجد اروند در طرح ایران قوی سامانه فهما بچه های مسجد در سال 99 برگزار شد، با تاکید بر طراحی و اجرای برنامه‌ها و شرایط بهتر برای کانون های فرهنگی هنری مساجد اظهار کرد: بیش از 26 هزار کانون فرهنگی هنری مساجد در سطح کشور فعالیت دارند که از این تعداد حدود 12 هزار کانون در سطح روستاها، مناطق محروم و عشایری کشور است.

 

مدیرکل امور استان ها و مسئول دبیرخانه شورای سیاست گذاری ستاد فهما افزود: این پراکندگی کانون ها در سطح کشور، استان خوزستان و به ویژه منطقه آزاد اروند یک مزیت است چرا که اگر دولت بخواهد دسترسی راحتی برای ارائه خدمات خود در جای جای این استان و منطقه فراهم کند از مجرا و ظرفیت مسجد در قالب کانون های فرهنگی هنری و پایگاه بسیج می توان از این ظرفیت ها استفاده کرد تا این خدمات رسانی دولت توسعه یابد.

 

وی با بیان اینکه در گذشته به هر دلیل وضعیت کانون های مساجد منطقه آزاد اروند از شرایط خوبی برخوردار نبود اضافه کرد: در گذشته کانون های مساجد این منطقه در بین 35 استان و 2 منطقه آزاد کشور در رتبه 31 قرار داشت اما خوشبختانه اخیرا با همت معاون فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند و مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد اروند توانسته شرایط را ارتقا دهد و در رتبه هفت استان های کشور قرار گیرد و این در حالی است که متاسفانه استان خوزستان صرف نظر از این منطقه در رتبه 25 قرار دارد.

 

براتی با اشاره به اینکه منطقه آزاد اروند می تواند جزء پنج استان برتر کشور باشد تصریح کرد: در این منطقه همه بچه های مسجد ظرفیت، استعداد، همیّت و توانمندی وجود دارد که به جای رتبه هفتم جزء پنج استان برتر کشور قرار گیرد.

 

وی از اجرای طرح پایتخت فرهنگی مساجد ایران در سطح کشور به صورت سالیانه نیز خبر داد و بیان کرد: سال گذشته در این طرح استان قم حائز رتبه اول شد و به ترتیب استان های اردبیل، چهارمحال و بختیاری دوم و سوم شدند و منطقه آزاد اروند در رتبه هفتم قرار گرفت.

 

مسئول دبیرخانه شورای سیاست گذاری ستاد فهما تاکید کرد: خوشبختانه ظرفیت ها و پتانسیل های بسیار خوبی در منطقه آزاد اروند وجود دارد که امیدواریم امسال که قرار است طرح انتخاب پایتخت فرهنگی مساجد ایران را رقم بزنیم با توجه به شناختی که از استعدادهای موجود در این منطقه دارم و این همیّت و علاقه مندی و باغ سبزی که سرپرست این سازمان نشان داد، منطقه آزاد اروند از سهم و رشد واقعی خود را در پایان سال 1400 برخوردار شود.

 

وی ادامه داد: اگر منطقه آزاد اروند از استعدادها و ظرفیت های خود به خوبی استفاده و ارتقا پیدا کند بخشی از خدمات، نیازمندی ها و توانمندی هایی که می توان برای جذب، نگه‌داشت و پرورش جوانان و نوجوان گسیل و از آن استفاده کرد بیشتر خواهد بود.

 

مدیرکل امور استان های ستاد فهما خطاب به سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند ابراز کرد: آنچه که اکنون بک گراند ذهنی ما است آن چیزی نیست که امروز رخ داده است، متاسفانه شرایط حاکم ناشی از شیوع بیماری کرونا تاثیر بسزایی در فعالیت همه امور به خصوص در حوزه مسجد بر جای گذاشته است.

 

وی خواستار میزبانی منطقه آزاد اروند از برخی رویدادهای مذهبی ملی شد و عنوان کرد: در حوزه های مسجد، برنامه های فرهنگی آئینی و فرهنگی مذهبی استعدادهای بسیار خوبی در این منطقه وجود دارد و می توان فرایندی را طراحی کرد تا برخی از خدمات را در حوزه ملی در این منطقه گسیل و تعریف کرد.

 

براتی خاطر نشان کرد: امیدواریم با پایان و فروکش کردن تهاجم این بیماری بتوان اتفاقات و رویدادهای ملی را در منطقه آزاد اروند تعریف و اجرا و حرکت خوبی که مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اروند در حوزه مسجد آغاز کردند نیز دست گیری خوب و بهتری از ایشان صورت گیرد تا بتوانند اتفاقات بسیار شکیل تر و اثرگذارتر در این حوزه را ارائه دهند و ما نیز شاهد فعالیت ها باشیم.

 

وی به تجلیل از مدیران برتر کانون های فرهنگی هنری مساجد اروند نیز اشاره کرد و یاد آور شد: این اقدام ذیل و لوای طرح ملی ایران قوی برگرفته از بیانات مقام معظم رهبری بود که شکل گرفت و امیدواریم سال 1400 شاهد ارتقای منطقه آزاد اروند در جایگاه های رفیع تر باشیم و به آنچه که حقش است برسد.

 

پایان پیام/ 660