اجرای طرح مکتب حاج قاسم با رویکرد تربیت نسل سلیمانی ها

اجرای طرح مکتب حاج قاسم با رویکرد تربیت نسل سلیمانی ها

تاریخ انتشار : ۹ خرداد ۱۴۰۰
لیلی بزم آور گفت: ما سعی داریم در اجرای طرح مکتب حاج قاسم از طریق آشنایی نوجوانان و جوانان با مکتب حاج قاسم نسل سلیمانی ها را تربیت کنیم تا در آینده سفیرانی برای ترویج این مکتب باشند.

«لیلی بزم آور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: در این روزها از اولویت فعالیت های کانون شهید عزیزپور معرفی سبک زندگی و سیره شهدا به ویژه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به نسل جوان و نوجوان است.


رابط کانون فرهنگی هنری شهید عزیزپور روستای دریاچه جیرفت افزود: در همین راستا در حال برگزاری طرح مکتب شهید سلیمانی هستیم در این طرح اعضای کانون با روحیه شهادت طلبی، ایستادگی و مقاومت در برابر استکبار و ولایتمداری شهید سلیمانی آشنا می شوند.


وی با بیان این مطلب که دشمنان با تهاجم فرهنگی به دنبال معرفی الگوهای غربی برای نسل نوجوان و جوان ما هستند، تاکید کرد: از آنجایی که ماموریت اصلی کانون های فرهنگی هنری مساجد مقابله با تهاجم فرهنگی است بنابراین تصمیم گرفتیم با اجرای طرح مکتب حاج قاسم برای نسل نوجوان و جوان الگوسازی کنیم.


بزم آور اظهار کرد: بچه های مسجدی عضو کانون در این طرح نوجوانان و جوانان علاوه بر آشنایی با مکتب حاج قاسم با سبک زندگی و سیره دیگر شهدا مخصوصا شهدای ۸ سال دفاع مقدس نیز آشنا می شوند.


رابط کانون فرهنگی هنری شهید عزیزپور روستای دریاچه جیرفت ادامه داد: ما سعی داریم از طریق آشنایی نوجوانان و جوانان با مکتب حاج قاسم نسل سلیمانی ها را تربیت کنیم تا در آینده سفیرانی برای ترویج این مکتب باشند.


بزم آور با اشاره به برگزاری مسابقات فرهنگی، بیان کرد: یکی دیگر از برنامه های کانون در راستای طرح مکتب حاج قاسم، برگزاری مسابقه دلنوشته سردار دلها است که بر همین اساس بچه ها دلنوشته های خود را از طریق فضای مجازی برای ما ارسال می کنند.


رابط کانون فرهنگی هنری شهید عزیزپور روستای دریاچه جیرفت اضافه کرد: همچنین مسابقه کتابخوانی تحت عنوان در مکتب حاج قاسم نیز برگزار شده و علاقمندان برای شرکت در این مسابقه کتاب زندگی نامه سردار دلها را مطالعه کرده و سپس خلاصه ای از آن را برای ما ارسال کردند و ما نیز به بهترین خلاصه نویسی ها جوایزی اهدا کردیم.


رابط کانون فرهنگی هنری شهید عزیزپور روستای دریاچه جیرفت ابراز کرد: یکی دیگر از رویکردهای کانون برگزاری دوره های آموزش قرآن کریم ویژه گروه های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان است.


وی ادامه داد: قرآن آموزان با شرکت در این دوره ها با روش های صحیح قرائت قرآن کریم و حفظ آشنا می شوند و تاکنون ۵ نفر از قرآن آموزان جزء ۳۰ و ۵ نفر از بزرگسالان نیز ۳ جزء اول از قرآن کریم را حفظ کرده اند.


بزم آور در خاتمه یادآور شد: برگزاری دوره های آشنایی با احکام از دیگر برنامه های کانون در این روزها است.

پایان پیام/ 586