لزوم تدوین برنامه سالانه کانون های فرهنگی مساجد/انتخابات هم حقّ مردم و هم تکلیف است

لزوم تدوین برنامه سالانه کانون های فرهنگی مساجد/انتخابات هم حقّ مردم و هم تکلیف است

تاریخ انتشار : ۹ خرداد ۱۴۰۰
امام جمعه آران و بیدگل بر لزوم تدوین برنامه سالانه کانون های فرهنگی مساجد با مشورت امام جماعت، هیئت امنای مسجد و هیئات مذهبی و پایگاه های بسیج تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، حجت الاسلام ابوالفضل سلیمانی در نشست مدیران و ائمه جماعت کانون های فرهنگی هنری مساجد آران و بیدگل گفت: مسجد سابقه ای دیرینه در تاریخ اسلام دارد و مورد اعتماد عموم مردم است لذا سیاست دینی ایجاب کرد تا کانون های فرهنگی هنری در مساجد نهادینه شود و مدیران کانون ها باید از این سیاست و موقعیت نهایت بهره و استفاده را ببرند.


امام جمعه شهرستان آران و بیدگل خطاب به مدیر مسئولان کانون های فرهنگی هنری مساجد افزود: بهترین مدیر، تهدیدهای موجود در جامعه را تبدیل به فرصت می کند و از این فرصت ها، فرصت های بهتری را بوجود می آورد همچنین تهدیدهایی که برای جوانان وجود دارد را تبدیل به فرصت می کند.


حجت الاسلام سلیمانی ضمن تأکید بر تدوین برنامه سالانه کانون های فرهنگی مساجد با مشورت امام جماعت، هیئت امنای مسجد و هیئات مذهبی و پایگاه های بسیج گفت: وجود کانون های فرهنگی هنری در مساجد فرصتی مغتنم است که بایستی با ایجاد کارگروه های آموزشی ، پژوهشی، توجیهی یا تبلیغی با وجود کارشناسان خبره در جهت مهارت آموزی به جوانان، تقویت مبانی دینی و اعتقادی در کانون ها تلاش شود.

 

امام جمعه آران و بیدگل با تأکید بر اینکه اسلام فقط نماز و روزه نیست، سیاست، نخ و پودش در اسلام بافته و تنیده شده است اضافه کرد: سیاست یعنی تدبیر خود، یعنی تدبیر شهر و کشور؛ لذا مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد برای «حضور حداکثری مردم در انتخابات تلاش کنند.

 

حجت الاسلام سلیمانی افزود: فعال شدن نخبگان در عرصه های مجازی و افزایش هم افزایی بیشتر و تزریق روحیه امید به مردم، ایجاد فضای تبلیغاتی در شهر و روستا و میادین، پاسخ به شبهات در فضای مجازی، تبیین دستاوردهای نظام و اغنای مردم، هم افزایی بیشتر و پیشگیری از سیاه نمایی و تحقیر نامزدهای انتخاباتی از جمله فعالیت هایی است که کانون های فرهنگی مب توانند در ایام انتخابات برای آن تلاش کنند.

ابوالفضل سلیمانی ادامه داد: انتخابات هم حقّ مردم است و هم تکلیف، نباید اجازه دهیم که مردم از حق قانونی خود دور بمانند برای اینکه اگر کشور را نسازیم دیگران می سازند و اگر سیاستگذاری نکنیم، دیگران سیاستگذاری خواهند کرد.

 

نشست مدیران و ائمه جماعت کانون های فرهنگی هنری مساجد با امام جمعه شهرستان آران و بیدگل پیرامون انتخابات در حسینیه الزهرا(س) این شهرستان برگزار شد.

پایان پیام/ 513