بانک اطلاعاتی مدیحه سرایی دهه کرامت توسط آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) راه اندازی شده است

بانک اطلاعاتی مدیحه سرایی دهه کرامت توسط آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) راه اندازی شده است

تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۰
حجت الاسلام سلامی با اشاره لزوم هماهنگی مبلغین و مداحان برای استفاده از محتوای پیرامون دهه کرامت،گفت:از این رو آستان مقدس بانک اطلاعاتی مدیحه سرایی دهه کرامت را تهیه کرده است و مداحان با استفاده از آن می توانند برای حضرت شاهچراغ (ع) مدیحه سرایی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «احمد سلامی»، امروز (دوشنبه 10 خرداد) در جلسه کمیته هماهنگی تبلیغ در مراسم فرهنگی و مذهبی ستاد دهه کرامت استان فارس که به میزبانی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس برگزار شد، گفت: این کمیته بعد از کمیته اطلاع رسانی و ارتباطات، وظیفه موج آفرینی دارد و باید متدینین و افراد مذهبی در راستای معرفی حضرت شاهچراغ (ع) و موج آفرینی پیرامون دهه کرامت پای کار بیایند.

معاون فرهنگی و ارتباطات اسلامی آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) افزود: شورای سیاستگذاری ائمه جمعه به ائمه جمعه ابلاغ کند و هماهنگی انجام شود تا ائمه جمعه ضمن بیان برنامه های دهه کرامت و حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) در نمازهای جمعه، در شب بزرگداشت حضرت شاهچراغ (ع) برنامه های تبلیغی، معرفی حضرت و جشن بزرگداشت را برگزار کنند.

وی با اشاره به لزوم ارسال پیامک در خصوص دهه کرامت به طلاب و دعوت آنان برای حضور در مراسم شب بزرگداشت حضرت شاهچراغ (ع)، اظهار کرد: برپایی ایستگاه های صلواتی در فضاهای مختلف توسط اوقاف و امور خیریه فارس در شب و روز بزرگداشت از دیگر برنامه های این ایام خواهد بود.

حجت الاسلام سلامی با اشاره به اینکه نصب بنر بزرگداشت دهه کرامت و حضرت شاهچراغ (ع) در ورودی مساجد هم باید انجام شود تا با فضاسازی مردم بیشتر با این دهه آشنا شوند، تاکید کرد: هماهنگی مبلغین و مداحان برای استفاده از محتوای پیرامون دهه کرامت از جمله فعالیت هایی است که باید در دستور کار باشد از این رو آستان مقدس بانک اطلاعاتی مولودی خوانی و مدیحه سرایی، دهه مبارک کرامت را تهیه کرده است و عزیزان مداح و کانون مداحان با استفاده از آن می توانند برای حضرت شاهچراغ (ع) مدیحه سرایی کنند.

معاون فرهنگی و ارتباطات اسلامی آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) با یادآوری این مطلب که پیامک به روحانیون مساجد و روحانیون اعزامی به شهرستان ها ارسال شود تا این عزیزان برای سخنرانی در مساجد و بقاع متبرکه پیرامون معرفی حضرت شاهچراغ (ع) در شب بزرگداشت حضرت برنامه ریزی کنند، یادآور شد: شهرستان ها با محوریت ائمه جمعه ستاد بزرگداشت حضرت شاهچراغ (ع) تشکیل دهند و جلسات هماهنگی برگزار و مصوبات آن را به ستاد دهه کرامت استان ارسال کنند.

وی پیرامون تاسیس دبیرخانه دائمی ستاد دهه کرامت استان فارس هم گفت: پیشنهاد تاسیس دبیرخانه دائمی دهه کرامت استان به تولیت آستان مقدس ارائه می شود تا در صورت تصویب جلسه های مختلف هر از چند ماه یک بار جلسه دهه کرامت برگزار شود.

حجت الاسلام سلامی از سازمان ها خواست تا فعالیت های خود با مستندات به ستاد دهه کرامت استان فارس ارائه کند تا بتوان گزارش یک ساله را مهیا و آماده کرد.

پایان پیام/ 130