۵ شب عزاداری برای امام صادق (ع)، امام راحل و شهدای ۱۵ خرداد به همت مسجدی‌ها

۵ شب عزاداری برای امام صادق (ع)، امام راحل و شهدای ۱۵ خرداد به همت مسجدی‌ها

تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
حجت‌الاسلام رئوفی گفت: پنج شب عزاداری از دوازدهم تا شانزدهم خردادماه به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع)، رحلت امام خمینی (ره) و بزرگداشت شهدای قیام ۱۵ خرداد در مسجد حضرت علی بن موسی الرضا (ع) برگزار می شود.

«حجت الاسلام والمسلمین مهدی رئوفی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه پنج شب مراسم عزاداری به مناسبت شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع)، رحلت حضرت امام خمینی (ره) و گرامیداشت شهدای قیام مردمی 15 خرداد در مسجد حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) (واقع در تهران، خیابان مجاهدین اسلام، پایین تر از میدان شهدا، خیابان شهید قادری) برگزار می شود، اظهار کرد: حجج اسلام والمسلمین عباس صراف، میثم علی پناه و سردار اسماعیل کوثری در این پنج شب عزاداری، سخنرانی می کنند.

 

امام جماعت مسجد علی ابن موسی الرضا (ع) افزود: سلسله نشست های انتخاباتی نیز با سخنرانی روح الله ایزدخواه و علی خضریان نمایندگان مجلس شورای اسلامی در روزهای بیستم و بیست و ششم خرداد ماه بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

 

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از اشتباهات برخی از مساجد ورود به مصادیق انتخابات یعنی حمایت از یک جریان یا نامزد خاص است، گفت: مساجد باید صرفا مردم را به حضور در انتخابات و انتخاب نامزد اصلح تشویق کنند. ما بارها شاهد بودیم که حمایت از یک جریان یا نامزد خاص چه آسیب هایی به مساجد وارد آورده است.

 

رئوفی با بیان اینکه مهمترین انتظار مسجدی ها از رییس جمهوری منتخب و دولتی که تشکیل می دهد، این است که پیگیر مطالبات مقام معظم رهبری باشد و تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات اقتصادی و گسترش فرهنگ دینی در جامعه به کار گیرد، اظهار کرد: البته مساجد نیازمندی های مالی دارند ولی اگر تخصیص بودجه از سوی دولت ها برای مساجد موجب تحت الشعاع قرار گرفتن استقلال این مساجد شود، بهتر است هیچ گونه کمکی از سوی دولت ها صورت نگیرد.

 

وی ادامه داد: کمک دولت به مساجد باید به صورت سراسری و یکسان و به این صورت باشد که هیچ مسئول دولتی نتواند این حق را به خود بدهد که کمک دولت به یک مسجد را حذف و یا افزایش دهد.

 

حجت الاسلام رئوفی در پایان خاطرنشان کرد: در واقع اگر سیستم کمک دولت به مساجد به گونه ای باشد که به صورت خودکار صورت گیرد و هیچ مدیر یا مسئول دولتی نتواند در آن دخل و تصرف کند، بسیار مطلوب خواهد بود در غیر این صورت دولت ها می توانند از حربه بودجه برای دخالت کردن در امور مساجد یا خدای‌ناکرده سوءاستفاده از مساجد به نفع خود بهره مند شوند.

 

پایان پیام/ 397