برپایی جشن های دهه کرامت در ۲ هزار مسجد استان تهران/ از اجرای پویش «خدمت کریمانه» تا برپایی« میزهای خدمت به رسم اهل بیت(ع)»

برپایی جشن های دهه کرامت در ۲ هزار مسجد استان تهران/ از اجرای پویش «خدمت کریمانه» تا برپایی« میزهای خدمت به رسم اهل بیت(ع)»

تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
حجت الاسلام ذاکر از تدارک ویژه برنامه های دهه کرامت در دو هزار مسجد استان تهران خبر داد و گفت: این برنامه ها شامل«پویش خدمت کریمانه»،«ضیافت کریمانه» و پویش «به تو از دورسلام» است.

حجت الاسلام «حجت الله ذاکر» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به تدارک جشن های دهه کرامت در دو هزار مسجد استان تهران اظهار کرد: جشن های مردمی دهه کرامت از اول ذی القعده سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) آغاز و تا سالروز ولادت امام رضا(ع) ادامه دارد.


 

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به طرح «محله آرایی» در آستانه دهه کرامت، گفت: این برنامه در محورهای آذین بندی محله و مسجد از 19 تا 22 خرداد به صورت گسترده در مساجد استان تهران اجرا می‌شود و در همین راستا به مناسبت سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) روز دختر همایش دختران مسجد در روزهای21 و 22 خرداد همراه با اهدای لوح تقدیر و اهدای هدایا به دختران برگزار خواهد شد.

 

 

 حجت الاسلام ذاکر به اجرای «پویش خدمت کریمانه» نیز اشاره و بیان کرد: در این پویش خدماتی همچون تعمیر لوازم خانگی، حمایت مادی و معنوی،تهیه ارزاق، ارایه تخفیف توسط کسبه مورد توجه قرار می‌گیرد. همچنین به مناسبت این ایام «میز خدمت به رسم اهل بیت(ع)» در محورهای برپایی «میزهای خدمت به رسم اهل بیت(ع) با هدف ارایه خدماتی همچون مشاوره، غرفه کودک، پذیرایی، توزیع ماسک به مردم انجام خواهد شد.

 

 

وی همچنین به پویش «به تو از دور سلام» اشاره کرد و گفت: در این پویش قرائت زیارت نامه امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س)، و حضرت احمد بن موسی الکاظم(ع) در شب و روز ولادت آن حضرات و نیز قرائت زیارت امین الله و صلوات خاصه امام رضا(ع)، در طول  دهه کرامت از ۲۰ خرداد تا اول تیر ماه مورد توجه قرار می گیرد.

 

 

 معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد تصریح کرد:همچنین طرح «ضیافت کریمانه» شامل توزیع غذای گرم میان نیازمندان در ایام ولادت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) در تاریخ‌های 21 و 22 و 31 خرداد و اول تیرماه در گستره مساجد دارای مرکز نیکوکاری و مساجد با امکان طبخ غذا در استان تهران انجام می شود.

 

 

 به گفته حجت الاسلام ذاکر برگزاری ویژه‌برنامه جشن دهه کرامت در محوطه بیرونی مساجد و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در طول دهه کرامت از تاریخ 21 خرداد تا اول تیرماه در همه مساجد استان تهران و به طور خاص در مساجد مزین به نام امام رضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار خواهد شد و برگزاری مسابقه «حدیث رضوی» شامل شرح احادیث از امام رضا(ع) توسط امام جماعت و همچنین برگزاری مسابقه بین کودکان و نوجوانان از احادیث مطرح شده و اهدا جوایز به برگزیدگان در طول دهه کرامت در روزهای 21 و 22 خرداد از دیگر برنامه‌های تدارگ دیده شده از سوی مرگز رسیدگی به امور مساجد به مناسبت دهه کرامت سال ۱۴۰۰ است.

 

 

 

 

پایان پیام/ 40