کادرسازی هنری و فرهنگی در مساجد اولویت ستاد فهما در سال ۱۴۰۰ است

کادرسازی هنری و فرهنگی در مساجد اولویت ستاد فهما در سال ۱۴۰۰ است

تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
سعادتی کیفی سازی فعالیت‌ کانون‌های فرهنگی هنری را اولویت ستاد فهما در سال ۱۴۰۰ برشمرد و گفت: بنا داریم هم کادرسازی فرهنگی هنری در مساجد داشته باشیم و هم فعالیت کانون‌ها را ارتقا داده و پیوند آنها با مسجد را محکم‌تر کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، «سعید سعادتی» با حضور در برنامه «دوربین امید» به شرح اولویت های فرهنگی هنری کانون های مساجد در سال ۱۴۰۰ پرداخت.

 

معاون فرهنگی هنری ستاد فهما با بیان اینکه ارتقای کیفی فعالیت های کانون های مساجد و کارآمدسازی آنها رویکرد و اولویت اصلی ستاد فهما در سال جاری است، اظهار کرد: در سال گذشته درصدد نظام بخشی و ساماندهی فعالیت ها برآمدیم که تا حدودی محقق شد اما امسال کیفی سازی فعالیت کانون ها را در نظر داریم تا هم کادرسازی هنری و فرهنگی را در مساجد از طریق شناسایی و توانمندسازی بچه های مسجد انجام دهیم و هم فعالیت کانون ها را ارتقا داده و پیوند آنها با مسجد را محکم تر کنیم.

 

وی تصریح کرد: در این راستا پیوند گروه های سرود و نمایش با مسجد و محله را در نظر داریم و در همه فعالیت ها مسجدمحوری و محله محوری را دنبال می کنیم تا کارآمدی کانون های مساجد را ارتقا دهیم.

 

سعادتی با اشاره به آسیب شناسی فعالیت کانون های مساجد در طرح ملی ایران قوی در نشست منطقه ای کانون های مساجد، ابراز کرد: علاوه بر این، ارتقای ستادهای فهمای استان ها در طرح های ملی و تمرکززدایی و واسپاری مسئولیت ها به آنها در سال ۱۴۰۰ در این نشست منطقه ای مورد بحث قرار گرفت.

 

سعادتی با بیان اینکه نشست های مشورتی مناطق ستاد فهما در برنامه ریزی، نظارت و اجرای سیاست های این ستاد بسیار کمک کننده است، تاکید کرد: با توجه به تاکید رئیس ستاد و بنای شورای معاونان، سازوکاری دیده شده تا مستقیم با استان ها در ارتباط باشیم تا برنامه ابلاغی جامع و قابل اجرا باشد و در بکارگیری اقتضائات بومی و استانی موفق عمل کنیم.

پایان پیام/ 9