آیین گرامی‌داشت سالروز ارتحال امام خمینی (ره) و بزرگداشت شهدای ۱۵ خرداد در کانون «الزهرا (س)»

آیین گرامی‌داشت سالروز ارتحال امام خمینی (ره) و بزرگداشت شهدای ۱۵ خرداد در کانون «الزهرا (س)»

تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
حضوری از برگزاری آیین گرامی داشت سالروز ارتحال امام خمینی (ره) و بزرگداشت شهدای ۱۵ خرداد با سخنرانی امام جمعه جهرم در کانون فرهنگی و هنری «الزهرا (س)» خبر داد.

«محمد حضوری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، با تسلیت ایام سوگواری شهادت امام صادق (ره) و دیگر مناسبت های خردادماه، گفت: خرداد ماه یادآور وقایع تاریخ ساز برای مردم ایران بوده که از جمله مهمترین آن ارتحال پیشوا و بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی و از سوی دیگر قیام خونین 15 خرداد و به خاک و خون کشیده شدن افراد بی گناه توسط رژیم منحوس پهلوی بوده است.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «الزهرا (س)» افزود: این وقایع تاریخی را باید پاس داشت و نسل به نسل آن را حفظ و در تبیین این رخدادها که یادآور تاریخ یک مملکت است، کوشا بود.

 

وی با اشاره به سالروز ارتحال امام خمینی (ره) و گرامی داشت یاد و خاطره شهدای 15 خرداد، نقش مساجد در بزرگداشت این وقایع را مورد تاکید قرار داد و از کانون فرهنگی و هنری «الزهرا (س)» به عنوان برگزار کننده محفل و مجلس پرشور در طول سال های اخیر یاد کرد.

 

حضوری با اشاره به اینکه امسال نیز از سوی این کانون فرهنگی و هنری برنامه هایی در دست اجرا است، خاطرنشان کرد: در آیینی که با سخنرانی حجت الاسلام «محمد حسین مدبر» امام جمعه جهرم برگزار می شود، یاد و خاطره حضرت امام خمینی (ره) و شهدای قیام تاریخی 15 خرداد گرامی داشته می شود.

 

وی ادامه داد: این مراسم روز پنجشنبه 13 خرداد و از ساعت 20 و 30 دقیقه در کانون فرهنگی و هنری «الزهرا (س)» برگزار می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «الزهرا (س)» به دیگر مراسم این کانون که ویژه کودکان و نوجوانان برگزار می شود، نیز اشاره کرد و گفت:  این ویژه برنامه روز پنجشنبه 13 خرداد از ساعت 21 و 15 دقیقه در کانون فرهنگی و هنری «الزهرا (س)» برگزار می شود.

 

حضوری اظهار داشت: سخنرانی این مراسم بر عهده حجت الاسلام «علی زینی» است و «فرشید میرزایی» و «امیرحسین سراجی» در رثای امام ششم شیعیان به نوحه خوانی و مرثیه سرایی می پردازد.

 

پایان پیام/ 691