کانون های مساجد جهرم میزبان عزاداران در رثای رئیس مذهب جعفری بود

کانون های مساجد جهرم میزبان عزاداران در رثای رئیس مذهب جعفری بود

تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۰
نعمت اللهی گفت: آیین های عزاداری و سوگواری حضرت امام صادق (ع) با سخنرانی و مرثیه خوانی به میزبانی کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان جهرم برگزار شد.

«محسن نعمت اللهی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، با تسلیت ایام سوگواری رئیس مذهب جعفری حضرت امام جعفر صادق (ع)، گفت: امسال این ایام با رویدادهایی همچون سالروز رحلت امام خمینی (ره) و قیام خونین 15 خرداد مقارن شده که رنگ و بویی معنوی به مجالس سوگواری بخشیده است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جهرم افزود: در جهرم نیز این ایام با سالروز ارتحال عالم مجاهد حضرت آیت الله «سید حسین آیت اللهی» امام جمعه فقید این شهرستان تقارن پیدا کرده و این مناسبت نیز برای مردم این شهر یادآور روزهای سخت از دست دادن پدر معنوی شهرشان است.

 

وی با اشاره به برگزاری آیین های سوگواری و عزاداری سالروز شهادت امام صادق (ع) در کانون های فرهنگی و هنری مساجد، عنوان کرد: بزرگداشت این ایام در 2 برنامه ویژه اهالی مسجد و نوجوانان مسجدی با سخنرانی حجت الاسلام «محمد حسین مدبر» امام جمعه جهرم در کانون فرهنگی و هنری «الزهرا (س)» برگزار شد.

 

نعمت اللهی ادامه داد: مرثیه خوانی و عزاداری ذاکران اهل بیت (ع) عضو کانون فرهنگی و هنری «الزهرا (س)» از دیگر برنامه های این محافل بوده است.

 

وی به دیگر برنامه های عزاداری و سوگواری سالروز شهادت امام صادق (ع) در کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان جهرم اشاره کرد و گفت: آیین سوگواری به همین مناسبت در کانون فرهنگی و هنری «شهید علی اکبر رحمانیان» با سخنرانی و مرثیه خوانی ذاکران اهل بیت (ع) در شب گذشته برگزار شد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جهرم ادامه داد: در این برنامه «علیرضا عطایی» ذاکر اهل بیت (ع) و عضو این کانون فرهنگی و هنری به مرثیه سرایی پرداخت.

 

وی خاطرنشان کرد: همچنین در آیینی با سخنرانی حجت الاسلام مدبر امام جمعه جهرم، یاد و خاطره آیت الله «سید حسین آیت اللهی» امام جمعه فقید این شهرستان گرامی داشته شد.

 

نعمت اللهی اضافه کرد: این مراسم شب گذشته به همت کانون فرهنگی و هنری «سلاله پاکان» و با حضور پرشور مردم مومن و ولایی جهرم برگزار شد.

 

وی گفت: همچنین همزمان با سالروز شهادت حضرت امام صادق (ع) آیین های دیگری در کانون فرهنگی و هنری «منتظران نور» و «دوستان آسمانی» برگزار و اهالی مسجد در سوگ این امام همام به عزاداری پرداختند.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جهرم با اشاره به اینکه دیگر کانون های فرهنگی و هنری در این شهرستان نیز در این ایام میزبان مومنان مسجدی در رثای امام صادق (ع) بودند، از عوامل و دست اندرکاران این مراسم ها و حضور پر شور مردم که با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در روشن نگاه داشتن مجالس عزاداری ائمه اطهار (ع) همکاری کرده اند، قدردانی کرد.

 

 

پایان پیام/ 691