نماهنگ قالبي جديد و ارزشمند در معرفي سنت‌هاي گران‌سنگ روستا و عشاير کشور محسوب مي‌شود

نماهنگ قالبی جدید و ارزشمند در معرفی سنت‌های گران‌سنگ روستا و عشایر کشور محسوب می‌شود

تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۰
حجت‌الاسلام و المسلمين ارزاني، با اشاره به اهميت استفاده از قالب‌هاي جديد در راستاي معرفي فرهنگ کشور در گستره روستا و عشاير گفت: نماهنگ قالب نو، جذاب و ارزشمندي به منظور معرفي سنت‌هاي گران‌سنگ در اين عرصه محسوب مي‌شود.

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، فرهنگسرای ارشاد شهر کرد صبح امروز پنج‌شنبه 20 خرداد ماه میزبان آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی نماهنگ روستا و عشایر کشور بود.

در این مراسم پیام ویدئویی حجت‌الاسلام و المسلمین «حبیب‌رضا ارزانی» دبیر شورای فرهنگ و هنر روستا و عشایر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پخش شد.  

حجت‌الاسلام و المسلمین ارزانی در این پیام ویدئویی ضمن ابراز تاسف به جهت عدم حضور در مراسم به دلیل شیوع کرونا ابراز امیدواری کرد که سال آینده با از بین رفتن این ویروس منحوس، بتواند به صورت حضوری در جشنواره شرکت کند.


دبیر شورای فرهنگ و هنر روستا و عشایر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: اینکه انسان ارزش‌های ویژه کشور خود را در  قالب نو ارایه کند بحث مهمی است، کلیپ و نماهنگ از جمله این قالب‌های جذاب و پر طرفدار است به ویژه نماهنگ‌های کوتاه که از قالب‌های ویژه هنری، بازیگران و موسیقی حرفه‌ای بهره مند شده باشد و به صورت ویژه ارزش‌های متعالی سرزمین‌مان را به نمایش بگذارد، این مساله خصوصا در حوزه روستا و عشایر که ارزش‌های ما محسوب می‌شوند تبلور مضاعفی دارد.

وی گفت: روستاییان و عشایر تلاش فراوانی دارند و از سوی دیگر بسیار کم توقع هستند، آنها سنت‌های گران سنگی را در درون خود دارد که ارایه آن در قالب نماهنگ ارزشمند است.

حجت‌الاسلام و المسلمین ارزانی در ادامه سلام گرم و صمیمی «سید عباس صالحی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را محضر دست‌اندرکاران این جشنواره و حاضران در آیین اختتامیه تقدیم کرد و گفت: شخص وزیر اهتمام ویژه‌ای در عرصه روستا و عشایر دارد و همه کسانی که در این حوزه تلاش می‌کنند در واقع سرمایه‌های ارزشمند کشور را به زیبایی منتقل می‌کنند.

دبیر شورای فرهنگ و هنر روستا و عشایر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از مباحث خود با بیان اینکه از میان 40 اثر راه یافته به مرحله نیمه نهایی جشنواره 11 مورد به مرحله نهایی رسیدند، اظهار کرد: امروز از سازندگان این آثار تقدیر می شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین ارزانی افزود: معتقدم این جشنواره ارزشمندی است که اگر بخواهد در سال های آتی نیز در استان چهار محال و بختیاری استمرار داشته باشد نیاز به تبلیغات گسترده تری دارد تا آثار رسیده از جنبه کمی و کیفی بیشتر باشد؛ از سوی دیگر انتظار می رود که جشنواره در سطح استان‌های مختلف اطلاع رسانی شود تا این سرمایه‌ گران سنگ اجتماعی که در عرصه روستا و عشایر کشور وجود دارد در قالب این آثار به خوبی منتشر شود.