وظیفه امامان محله و اهالی مسجد در انتخابات

وظیفه امامان محله و اهالی مسجد در انتخابات

تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
عضو هیئت امنای بنیاد هدایت به تبیین وظایف امامان محله و اهالی مسجد در عرصه انتخابات پرداخت و گفت: اگر مساجد به عنوان مرکز دفاع از نظام اسلامی و ارزش‌ها درست عمل می‌کردند با این حجم از مشکلات مواجه نبودیم و این متوجه روحانیت و حوزه علمیه است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «محمد مهدی ماندگاری»، عضو هیئت امنای بنیاد هدایت در دومین روز برگزاری هفتمین نشست هم اندیشی شهید آیت الله سعیدی ویژه شبکه راهیاری بنیاد هدایت با اشاره به شرایط کشور در آستانه انتخابات گفت: یکی از علل مشکلات موجود در کشور کم کاری مساجد است؛ اگر مساجد به عنوان مرکز دفاع از نظام اسلامی و ارزش ها درست عمل می کردند با این حجم از مشکلات مواجه نبودیم و این متوجه روحانیت و حوزه علمیه است.

 

استاد حوزه علمیه بیان کرد: عامل دوم مشکلات کشور تبلیغات دشمن است و این را باید به مردم گفت. قصد ما این نیست که نظام را معصوم جلوه دهیم اما باید دانست تبلیغ دشمن می تواند معاویه را علی(ع) جلوه دهد و علی(ع) بی نماز معرفی کند.

 

وی گفت: علت سوم وضع موجود، عملکرد بد مردم و مسئولان است؛ گاهی مردم با انتخاب بد خود شرایط دشوار را بر کشور حاکم می کنند و در نهایت این سه عامل سبب می شود تا جو ناامیدی بر جامعه حاکم شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری ابراز کرد: عمده ترین عنصر برای حل مشکلات، امید است و آیات و روایات زیادی در اهمیت امید به دست ما رسیده است؛ اگر ما بتوانیم امید را با فعالیت خود به مردم برگردانیم اثر گذارترین کار را انجام داده ایم.

 

وی تاکید کرد: عقل و نقل به ما می گوید که افراد اگر سه نکته را در زندگی خود نداشته باشند حق دارند ناامید شوند که اولین آن ها راهنما و نقشه است؛ اگر کسی وارد شهری شود و راهنما و نقشه نداشته باشد حق دارد که از حرکت بازایستد.

 

عضو هیئت امنای بنیاد هدایت ادامه داد: دومین نکته نداشتن پشتیبان است؛ کسی که در هرکاری بدون پشتوانه و پشتیبان باشد می توان به او حق داد که از انجام کارش ناامید شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری افزود: نکته سوم اینکه اگر کسی آینده روشنی جلوی چشم خود نداشته باشد حق دارد ناامید شود، اما طبق نظر عقل و قرآن این سه موضوع در زندگی انسان مؤمن معتقد به امام زمان (عج) منتفی است. طبق گفته قرآن انسان شیعه و منتظر، راهنما و الگو دارد و آن عترت و ولایت است و در هیچ زمانی بدون راهنما رها نشده است.

 

وی بیان کرد: ما در شرایط غیبت هم راهنما داریم و در شرایط سخت انقلاب، جنگ و شرایط دشوار دیگر امام و رهبری ما را راهنمایی کردند و از دشواری ها عبور دادند؛ بنابراین دلیلی برای ناامیدی وجود ندارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری خاطرنشان کرد: ما پشتیبانی به نام توکل و توسل داریم؛ پشتیبانی به نام خدا و اهل بیت(ع) داریم؛ از نماز، دعا و توسل کمک می گیریم و در کنار تلاش، به خدا و اهل بیت(ع) تمسک می جوییم بنابراین حق ناامیدی نداریم.

 

وی سومین دلیل امیدآفرین را آینده روشن ظهور معرفی کرد و افزود: امروز با این سه مستند عقلی و نقلی باید چراغ امید را در دل مردم روشن کنیم و باید با بیان نقاط قوت در کنار نقاط ضعف مردم را به واقع بینی برسانیم و بگوییم که در نظام اسلامی کسانی مانند سلیمانی ها قبول شدند و کسانی هم مردود شدند.

 

عضو هئیت امنای بنیاد هدایت تصریح کرد: اگر نیمه خالی را ببینیم نتیجه اش توقف است؛ اگر نیمه پر و خالی را با هم ببینیم، انگیزه می شود برای حرکت و برای اصلاح؛ اصلاح یعنی شرکت در انتخابات و انتخاب اصلح است.

 

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری یادآور شد: 42 سال است که در برابر دشمن داخلی و خارجی و جنگ و تحریم مقابله کرده ایم و از پا نیفتاده ایم با وجود این شرایط رشد کشور متوقف نشده است؛ بنابراین باید این نکات را به مردم بگوییم چراکه دشمن در حال سیاه نمایی است و نتیجه این کارش را در این سال ها دیده است.

 

وی تأکید کرد: باید به مردم بگوییم که مشکلات هست اما دستاوردها هم هست؛ اگر می خواهیم این مشکلات برطرف شود راه حلش نیامدن پای صندوق رأی نیست بلکه حضور در انتخابات و انتخاب اصلح است. برای اقناع و تشوق مردم اکتفا به فضای مجازی کافی نیست و اگر لازم باشد باید به سبک حضرت زهرا(س) خانه به خانه سراغ مردم برویم و آن ها را دعوت کنیم.

 

پایان پیام/ 9