اهداي لوح تقدير و نشان خادم نمونه رضوي به حجت‌الاسلام راشد يزدي

اهدای لوح تقدیر و نشان خادم نمونه رضوی به حجت‌الاسلام راشد یزدی

تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
لوح تقدير وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به حجت الاسلام راشد يزدي به عنوان خادم نمونه رضوي، صبح امروز در برنامه «زنده باد زندگي» توسط رئيس ستاد هماهنگي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد کشور تقديم اين خطيب برجسته شد.

به گزارش کمیته ارتباطات و فضای مجازی دهه کرامت: برنامه «زنده باد زندگی» صبح امروز شنبه 22 خرداد همزمان با آغاز دهه کرامت و ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) میزبان حجج‌الاسلام و المسلمین«حبیب‌رضا ارزانی» رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و «محمدکاظم راشد یزدی» خطیب و استاد حوزه علمیه مشهد بود.


در این برنامه حجت‌الاسلام و المسلمین ارزانی لوح تقدیر «سید عباس صالحی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را به پاس تلاش‌ها و خدمات در ترویج سیره رضوی تقدیم حجت‌الاسلام راشد یزدی کرد؛ همچنین نشان خادم نمونه رضوی نیز تقدیم وی شد.

زنده باد زندگی 1

حجت‌الاسلام و المسلمین ارزانی در این برنامه که به صورت زنده از شبکه دو سیما پخش می‌شد، با بیان اینکه محبت اهل بیت(ع) در دل انسان تاثیر خاصی می‌گذارد و در زندگی او نقش‌آفرین است اظهار کرد: آغاز دهه کرامت با ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر همراه بوده و برنامه‌های این ایام ازصبح امروز 22 خرداد در آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) آغاز شده و تا شام ولادت امام رضا(ع) و قرائت صلوات خاصه آن حضرت(ع) در ساعت هشت شب ادامه می یابد. 

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: البته در میانه این دهه روز بزرگداشت و تکریم امامزادگان و نیز سالروز تکریم حضرت احمدبن موسی(ع)، شاهچراغ(ع) نیز واقع شده که برای این مناسبت ها نیز ویژه برنامه‌هایی در سطح دستگاه‌ها و نهادهای عضو در شورای بزرگداشت دهه کرامت، در نظر گرفته و طراحی شده است.

وی در بخش دیگری از مباحث خود ضمن تقدیر از فعالیت‌های حجت‌الاسلام و المسلمین راشد یزدی گفت: ایشان از خادمان نمونه محسوب می‌شوند، جشنواره خادمان نمونه امام رضا(ع) چهاردهمین سال برگزاری خود را سپری کرده و هرسال برخی بزرگان عرصه فرهنگ و هنر کشور به عنوان خادمان فرهنگ رضوی معرفی می شوند، امسال نیز در خدمت حجت الاسلام و المسلمین راشد یزدی در باب سیره رضوی هستیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین ارزانی ادامه داد: ایشان بسیار روان صحبت کرده و آیات و روایت را به زبان ساده و به طوری که همه مردم متوجه شوند تفسیر می‌کند؛ امروز نیز فرصتی است تا از نزدیک از خدمت ایشان باشیم‌.

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فهما در ادامه لوح تقدیر «سید عباس صالحی» خطاب به حجت الاسلام و المسلمین راشد یزدی را قرائت کرده و نشان خادم نمونه رضوی را تقدیم وی کرد.

زنده باد زندگی لوح تقدیر

زنده باد زندگی 3

همچنین در ابتدای این برنامه حجت‌الاسلام و المسلمین راشد یزدی طی سخنانی با اشاره به جایگاه فرزند دختر در اسلام اظهار کرد: فرزند نعمت الهی است و همه مسایل بر سر فرزند بوده و اساس ازدواج بشر برای فرزند است. در این میان فرزند دختر در دین ما ارجحیت به فرزند پسر دارد و باید به او توجه شود.

این خطیب دینی افزود: وقتی فرزند پا به عرصه زندگی می‌گذارد صحنه زندگی تغییر کرده و در اولین وهله منجر به استحکام گره تزویج می شود؛ بشر دلش می خواهد جاوید باشد و فقط داشتن فرزند است که منجر به ابقا انسان می شود.

وی با اشاره به روایتی از حضرت رسول(ص) تصریح کرد: پیامبر اسلام فرمود: هرکس اولین فرزندش دختر باشد ابواب رحمت خداوند به روی او باز می شود، در فرمایش دیگری از آن حضرت نیز روایت شده است که هرکسی موفق شود که دو دختر را تربیت کند خداوند در روز قیامت هشت در بهشت را به رویش باز می‌کند و می گوید: هرکدام را خواستی انتخاب کن.  آن حضرت همچنین تاکید دارد که اگر چیز تازه ای خریدی و به منزل بردی اول به دخترت تقدیم کن و بعد پسران، پیامبر(ص) تاکید داشت که در محبت و بوسیدن فرزندان از فرزند دختر شروع کنید، رزق با دختران است، ضمن اینکه در قرآن نیز تاکید شده است که با دختران به درستی و لطافت برخورد شود چنانچه می فرماید: ««وَعَاشِرُوهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ».