آغاز طرح ملی «آواهای کریمانه»/ اجرای میدانی ۱۰۰ گروه مسجدی در دهه کرامت

آغاز طرح ملی «آواهای کریمانه»/ اجرای میدانی ۱۰۰ گروه مسجدی در دهه کرامت

تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
سعادتی از اجرای طرح ملی «آواهای کریمانه» به مناسبت دهه کرامت و انتخابات ریاست جمهوری خبر داد و گفت: در این طرح ۱۰۰ گروه سرود مسجدی در مکان‌های مذهبی، تاریخی و گردشگری و مناطق پر رفت و آمد شهر خود به اجرای سرود می‌پردازند.

«سعید سعادتی» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان از اجرای طرح ملی «آواهای کریمانه» به مناسبت دهه کرامت خبر داد و اظهار کرد: این طرح ملی به مناسبت بزرگداشت دهه کرامت و همزمانی این دهه با انتخابات ریاست جمهوری 1400 به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور اجرا می شود.

 

معاون فرهنگی هنری ستاد فهما با بیان اینکه این طرح با شعار «خدمت کریمانه، گره گشایی به رسم اهل‌بیت علیه السلام» اجرا می شود، گفت: در این طرح ۱۰۰ گروه سرود مسجدی طی ۱۰ روز (از امروز، ۲۲ خرداد ماه تا ۱ تیرماه ۱۴۰۰) در مکان های مذهبی ، تاریخی و گردشگری و مناطق پر رفت و آمد شهر خود به اجرای سرود می پردازند. برای این طرح سه قطعه سرود با موضوع دهه کرامت و انتخابات به صورت با کلام و بی کلام در اختیار گروه های سرود‌ کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور قرار گرفته است.

 

وی از اجرای ویژه سرودهای میدانی این ایام در چهار استان قم، خراسان رضوی، تهران و فارس خبر داد و بیان کرد: با توجه به اعیاد دهه کرامت یعنی سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س)، ولادت حضرت امام رضا (ع)، میلاد حضرت احمد بن موسی (ع) و میلاد امامزاده صالح (ع) گروه های منتخب سرود در حرم های مطهر آن حضرات(ع) به اجرای برنامه می پردازند.

 

سعادتی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر استفاده از هنر سرود به عنوان هوای تازه، تاکید کرد: در راستای لبیک به منویات مقام معظم رهبری و با توجه به ظرفیت عظیم موجود در مساجد و حضور نوجوانان و‌ جوانان مستعد و هنرمند، یکی از برنامه های ویژه ستاد فهما همواره حمایت از سرود و گروه های سرود مساجد بوده است.

 

وی درباره اقدامات انجام شده در این راستا، ابراز کرد: برگزاری جشنواره های سرود سراسری همچون آواها و نغمه های آسمانی، همصدا با اربعین، صدای انقلاب، سردار آسمانی، یاد شهیدان و...، برگزاری دوره آموزشی سرود ویژه مربیان سرود مساجد کشور در استان مازندران، برگزاری سرود 40 هزار نفری به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی  تولید چند آلبوم از مجموعه سرودهای تولید شده توسط گروه های سرود مساجد ازجمله آنها است.

 

سعادتی در پایان خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۰ برنامه های ویژه ای به منظور افزایش گروه های سرود مساجد و تشویق و ترغیب جوانان و نوجوانان مستعد مسجدی به حضور در این گروه های سرود و رساندن سرود به جایگاه واقعی خود با عنوان «هوای تازه» برنامه داریم که اجرای طرح ملی «آواهای کریمانه» ازجمله آنها است.

 

 

 

 

پایان پیام/ 9