کانونهای مساجد به پایگاهی برای بصیرت افزایی مردم تبدیل شوند

کانونهای مساجد به پایگاهی برای بصیرت افزایی مردم تبدیل شوند

تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
حجت الاسلام سبزه کار با اشاره به تقارن ایام تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر و روستا از مدیران کانون های مساجد استان خواست: کانون های فرهنگی هنری را به پایگاهی برای بصیرت افزایی و حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای تبدیل کنید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «ابراهیم سبزه کار» امروز (۲۲ خرداد) در وبینار تبیین برنامه های دهه کرامت با تبریک میلاد حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها و دهه کرامت اظهار کرد: امام رضا عليه السلام می فرمایند «رَحِمَ اللّه ُ عَبْدا اَحْيا اَمْرَنا ... يَتَعَلَّمُ عُلومَنا وَ يُعَلِّمُهَا النّاسَ، فَاِنَّ النّاسَ لَوْ عَلِموا مَحاسِنَ كَلامِنا لاَتَّبَعونا- رحمت خدا بر بنده اى كه امر ما را زنده كند ... دانش هاى ما را فرا گيرد و به مردم بياموزد. اگر مردم، زيبايى هاى سخنان ما را مى دانستند، از ما پيروى مى كردند».

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی با اشاره به تقارن ایام دهه کرامت با تبلیغات کاندیداهای ریاست جمهوری و شورای شهر و برگزاری انتخابات در ۲۸ خرداد اظهار امیدواری کرد انتخابات امسال با حضور پرشور مردم به حماسه ای به یاد ماندنی تبدیل شوند.

 

وی ولایتمداری را یکی از ویژگی های بارز حضرت شاهچراغ و خواهر ایشان حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها ذکر کرد و گفت: دشمنان انقلاب و اسلام، هیچ گاه خیرخواه مردم و این کشور نبوده اند و همواره با توطئه های مختلف به دنبال ایجاد مشکلات جدید بوده اند و در برهه کنونی نیز به دنبال تشویق مردم به تحریم انتخابات هستند.

 

حجت الاسلام سبزه کار یکی از رسالت‌ها و وظایف اصلی بچه‌های مسجد را بصیرت افزایی در شرایط کنونی جامعه ذکر کرد و گفت: مسجد باید بصیرت افزا و در خط مقدم رفع شبهات باشد.

 

وی از مدیران کانون های مساجد استان خواست کانون های فرهنگی هنری را به پایگاهی برای بصیرت افزایی و حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای تبدیل کنند چرا که حضور حداکثری کشور را از نگاه بیگانگان مصون نگه می دارند و بر اقتدار کشور در مجامع بین المللی می افزایدو

 

مدیر ستاد فهمای خراسان جنوبی در ادامه به اجرای برنامه های متعدد در دهه کرامت در سطح استان اشاره کرد و گفت: برگزاری طرح کتابخوانی در منزل، خلاصه نویسی کتب مطالعه شده مرتبط با امام رضا(ع) یا حضرت معصومه (س)، تزیین منزل برای اعضای خانواده و ایجاد روحیه نشاط و شادی و برگزاری جشن‌های خانگی، اجرای طرح دختران آفتاب و تقدیر از دختران، طرح پخت کیک خانگی و تزیین آن به مناسبت دهه کرامت در محافل خانوادگی، برگزاری مسابقه دلنوشته ای به امام رضا(ع) مختص پسران 10-18 سال و مسابقه دل نوشته ای به حضرت معصومه(س) ویژه دختران 10-18 سال، نصب پرچم و تزئین محله در ایام دهه کرامت (هر منزل یک پرچم) از جمله این برنامه‌هاست.

 

وی برگزاری مسابقه خاطره نویسی از زیارت به مشهد مقدس و جمکران، حفظ صلوات خاصه امام رضا (ع) توسط کودکان (7تا 10) در این ایام و انتشار در فضای مجازی و ارسال فایل تصویری ضبط شده به همراه مشخصات فردی به ستاد فهمای استان، قرائت زیارت نامه حضرت شاهچراغ در روز ششم دهه کرامت در منازل، قرائت زیارت امین الله در دهه کرامت و هدیه به امام رضا (ع)، قرائت صلوات خاصه امام رضا (ع) به صورت دسته جمعی در این دهه پس از نماز های یومیه را از دیگر این برنامه‌ها اعلام کرد.

 

حجت الاسلام سبزه کار همچنین از تهیه اقلام بهداشتی و توزیع بین مناطق محروم خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شرایط بوجود آمده بر اثر شیوع ویروس کرونا معیشت بسیاری از افراد جامعه را تحت تاثیر خود قرار داده و بسیاری از مردم توان تامین برخی از نیازهای اصلی خانواده را از دست داده اند، خانواده ها می توانند در راستای سیره امام رضا(ع) در خصوص تامین این نیازها با تهیه سبدهای حمایتی معیشتی به صورت فامیلی شادی را به خانواده های نیازمندان هدیه دهند.

پایان پیام/ 70