روحانیت در پاندمی کرونا روحیه امید را در جامعه تقویت کرد

روحانیت در پاندمی کرونا روحیه امید را در جامعه تقویت کرد

تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
حجت‌الاسلام بابایی نقش پررنگ روحانیت جهت مشارکت در امور امدادی و تقویت امید در جامعه به ویژه در زمان پاندمی ویروس کرونا را مورد اشاره قرار داد و گفت: روحانیون از امکانات مساجد برای بسیج مردمی ضد کرونا نهایت استفاده را بردند.

حجت‌الاسلام «علی اکبر بابایی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت با بیان اینکه روحانیت در مسیر رسالت انبیاء و اولیاء قرار دارند نقش آن‌ها در حوزه‌های امدادی و کمک به مردم را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: هر جایی که جامعه نیاز به کمک، مدد و امدادرسانی در اشکال مختلف داشته باشد جامعه روحانیت و طلبه‌ها در خط مقدم این میدان حضور دارند.

 

امام جمعه لوشان اپیدمی کرونا را آزمونی بزرگ برای تحقق اهداف بلندی که انبیاء الهی در راستای آن تلاش کردند نامید و بیان داشت: عاطفه انسانی یکی از وظایفی است که در راستای تحقق آرمان‌های الهی باید محقق شود و ما دیدیم که در همین یک سال و نیم اخیر چه فداکاری‌ها و ایثارگری‌هایی در جامعه به ظهور نشست.

 

وی تشکیل بسیج و سپاه به فرمان امان خمینی(ره) را برای صیانت از ارزش‌های انقلاب و کمک و همراهی با مردم را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: روحانیت همواره به مدد اجتماعی آمده‌اند و در واقع دیدیم که دشمنان با انواع و اقسام برنامه‌ها و توطئه‌ها می‌خواستند آن وجاهت مشروع روحانیت را مخدوش کنند.

 

امام جمعه لوشان با تاکید بر اینکه روحانیت با آمدن به صحنه و کمک به مردم در کنار بسیج و سپاه مانند همیشه نقش ارزنده خود در تحولات جامعه را به اثبات رساندند یادآور شد: کرونا بلیه، آزمون و امتحانی بزرگ و سخت برای همه آحاد مردم بود اما روحانیون در کنار مردم ایستادند و با تمام توان خود به مددشان شتافتند.

 

بابایی تحقق اهداف و آرمان‌های بلند انقلاب و تلاش برای آن را از جمله اهدافی که توسط روحانیت بی‌وقفه دنبال می‌شود، دانست و گفت: روحانیون هم ترسیم‌گر حقیقت بودند و هم به مدد اجتماع آمدند و مردم را به خود خوشبین‌تر کردند و به بیان دیگر روحانیون ما در موضوع اپیدمی کرونا به عنوان یک آزمایش الهی برای همگان، کارنامه‌ای درخشان و قابل قبول از خود ارائه دادند.

 

وی با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون روحانیون از امکانات مساجد برای بسیج مردمی ضد کرونا نهایت استفاده را بردند اذعان کرد: در طول این 42 سالی که از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته با وجود تمام مشکلات و چالش‌هایی که پدید آمد روحانیون همواره در صحنه حاضر بوده‌اند و در خط مقدم حمایت از امت و ملت قرار داشتند.

 

امام جمعه لوشان نقش پررنگ روحانیت جهت مشارکت در امور و تقویت امید در جامعه را به ویژه در دوران شیوع کرونا متذکر شد و خاطرنشان کرد: مهمترین رسالت روحانیت در شرایطی که دشمن با استفاده از رسانه‌های استکباری خود به دنبال تزریق نا‌امیدی و نگرانی در جامعه بود تقویت خودباوری و ایجاد امید بود که به خوبی هم به بار نشست.

پایان پیام/ 84