اجرای طرح «آوای کریمانه» توسط کانون شهید نورالدینی

اجرای طرح «آوای کریمانه» توسط کانون شهید نورالدینی

تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
دو سرود با موضوع امام رضا (ع) و انتخابات در استان کهگیلویه و بویراحمد در قالب طرح «آوای کریمانه» به مناسبت دهه کرامت، توسط گروه سرود «یاوران ولایت» کانون فرهنگی هنری «شهید نورالدینی» تولید و پخش شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در گچساران، دهه کرامت، همه ساله از روز اول ماه ذی القعده که مصادف است با سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) شروع می‌شود و امسال این دهه پر برکت از روز ۲۲ خرداد آغاز شده است.

 

از سوی کمیته محتوایی ستاد بزرگداشت دهه کرامت کشور که مسئولیت آن بر عهده آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) است، شعار سال این دهه «خدمت کریمانه، گره گشایی به رسم اهل بیت (ع)» تعیین شده است.

 

روز اول دهه کرامت به مناسبت ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) به نام روز دختر نیز نامگذاری شده است و در نخستین روز از تیر ماه سال ۱۴۰۰ که مصادف با ۱۱ ذی القعده روز میلاد حضرت علی بن موسی الرضا (ع) است، خاتمه پیدا می کند.

 

گرچه محدودیت‌های کرونایی روی همه امور زندگی و خاصه مراسم و مجالس مذهبی تاثیر گذاشته اما ابراز شادی مردم کشورمان به مناسبت این ایام همچنان ادامه دارد و به نحو دیگری انجام می‌شود. 

 

همچنین امروز پنج شنبه ششمین روز از دهه کرامت مصادف است با روز بزرگداشت حضرت احمد بن موسی ملقب به «شاهچراغ» که بقعه مبارک ایشان در شهر شیراز قرار دارد.

 

ولادت این حضرت دقیق مشخص نیست، اما غالبا ششمین روز از ماه ذی القعده به عنوان بزرگداشت مقام ایشان قرار گرفته است و به نوعی نیمه دهه کرامت با بزرگداشت آن حضرت در شیراز و سایر شهر‌های ایران رنگ و بوی تازه‌ای می‌گیرد.

 

به همین مناسبت و در ایام دهه کرامت، ستاد کانون های فرهنگی، هنری، مساجد استان، با آذین بندی مساجد، برگزاری جشن های مردمی، اجرای سرود های خیابانی، جشنواره دلنوشته ای به امام رضا (ع)، توزیع بسته های معیشتی و تجلیل از فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد، تلاش خود را در راستای گرامیداشت این دهه پر برکت به انجام رساندند.

 

با توجه به تقارن انتخابات 28 مرداد با ایام دهه کرامت، تولید دو سرود با موضوع حضرت «علی بن موسی الرضا (ع)» و انتخابات در استان کهگیلویه و بویراحمد در قالب طرح «آوای کریمانه» به مناسبت دهه کرامت به سفارش ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان توسط گروه سرود «یاوران ولایت» کانون فرهنگی هنری «شهید نورالدینی» مسجد صاحب الزمان (عج) پاتاوه (یاسوج) تولید و پخش شد.

 

گفتنی است؛ این سرودها در ۵ نقطه استان به صورت پاتوقی اجرا خواهند شد و در فضای مجازی برای استفاده در برنامه های کانون های فرهنگی مساجد استان در آیام دهه کرامت استفاده می شوند.


 

پایان پیام/ 630