صف‌های طولانی رای‌دهندگان مقابل مساجد/ تدابیر مسجدی‌ها برای مشارکت حداکثری و بی‌خطر مردم

صف‌های طولانی رای‌دهندگان مقابل مساجد/ تدابیر مسجدی‌ها برای مشارکت حداکثری و بی‌خطر مردم

تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
اگرچه هنوز ساعاتی تا پایان انتخابات باقی مانده است اما صفوف طولانی مردم در مساجد و دیگر شعب اخذ رای و تدارکی که مسجدی‌ها برای مشارکت حداکثری و بی‌خطر مردم در انتخابات دیده‌اند، نوید حماسه‌ای باشکوه را می‌دهد.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، حضور پرشور ملت ایران در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی و شهر و روستا و میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در بعدازظهر روز انتخابات و در اوج گرمای آخرین روزهای بهار 1400 همچنان ادامه دارد.

 

گزارش ها از سطح هر شهر تهران از این موضوع حکایت دارد که مردم ایران با تمام سلیقه ها و گرایش هایی که دارند در یک اتحاد مثال زدنی پای صندوق های رای آمدند تا نامزد اصلح در ریاست جمهوری و نامزدهای شایسته را در سه انتخابات دیگر برگزینند.

 

حجت الاسلام والمسلمین «ضیاءالدین نجفی» با بیان اینکه مردم محله حضرت نبی اکرم (ص) تهران همچنان در صف های طولانی پشت درب های مسجد جامع حضرت نبی اکرم (ص) (واقع در تهران، خیابان پیروزی) منتظر انداختن رای خود به صندوق ها هستند، اظهار کرد: کارگزاران این مسجد به ویژه اعضای هیئت امنای و پایگاه بسیج این مسجد ضمن اینکه شب قبل از انتخابات تمام مساجد را ضد عفونی کردند در روز انتخابات نیز مرتبا این کار را انجام می دهند تا مردم با خاطری آرام در انتخابات شرکت کنند.

 

 

 

 

 

امام جماعت مسجد جامع حضرت نبی اکرم (ص) افزود: قطعا با تدابیری که اهالی سایر مساجد در تهران و سراسر کشور اندیشیده اند، انشاءالله شاهد حضور حداکثری مردم در انتخابات خواهیم بود و ما نیز به نوبه خود ضمن برگزاری نشست های روشنگری و بصیرت افزایی طی دو ماه اخیر از هیچ کوششی برای مشارکت حداکثری مردم فروگذار نکردیم که الحمدالله امروز مردم با حضور خود در این مسجد و رای دادن بهترین پاداش را به ما هدیه کردند.

 

حجت الاسلام «سید رضا حسینی» نیز با بیان اینکه حضور مردم در شعبه اخذ رای مسجد امام حسین (ع) از صبح امروز بسیار گسترده و خوب بوده است، گفت: با توجه به استقبال خوب مردم البته در صورت صلاحدید مسئولان مربوطه ما آمادگی داریم در این مسجد را تا هر ساعتی از نیمه شب برای حضور مردم در انتخابات باز نگاه داریم.

 

امام جماعت مسجد امام حسین (ع) (واقع در شهر ری، بلوار امام حسین (ع)) افزود: ما بیش از پنج هزار ماسک تهیه کردیم تا هر رای دهنده ای که ماسک ندارد به وی تقدیم کنیم تا پروتکل های بهداشتی به صورت کامل رعایت شود.

 

 

 

 

حجت الاسلام والمسلمین «غلام صفایی» نیز با ابراز خوشحالی از حضور پرشور مردم در انتخابات در سراسر کشور گفت: مردم ایران این بار نیز نشان دادند پشتیبان انقلاب اسلامی هستند و تحت هیچ شرایطی دست از حمایت خود از نظام جمهوری اسلامی برنمی دارند. دشمن نیز به خوبی بداند تبلیغات شبانه روزی آنها حتی در مورد خطر ابتلای به کرونا در صف های طولانی انتخابات نیز مانع از حضور مردم در پای صندوق ها نشده است.

 

امام جماعت مسجد حضرت بقیه الله الاعظم (عج) واقع در تهران، میدان بروجردی ادامه داد: مردم این منطقه از اولین ساعات رای گیری خود را به این مسجد رساندند و در انتخابات شرکت کردند. الان نیز که هوا بسیار گرم است نیز مردم با رعایت فاصله اجتماعی از نزدیک میدان آیت الله بروجردی تا داخل حیاط شبستان این مسجد به صف ایستاده اند تا رای خود را به صندوق بریزند.

 

 

 

 

 

به گزارش خبرنگار شبستان، حضور مردم در انتخابات امروز بسیار امیدبخش بوده است و به نظر می رسد که در صورت استمرار این حضور حماسی وزارت کشور مجبور به تمدید ساعت انتخابات شود.

 

کارگزاران مسجدی اعم از ائمه جماعات، هیئت امنا، خادمان، بسیجیان، کانون های فرهنگی هنری و فعالان قرآنی همگی آمادگی خود را برای آماده سازی استمرار حضور پرشور مردم در انتخابات البته با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و حفظ سلامتی مردم اعلام کردند.

پایان پیام/ 397