استمرار حماسه حضور در مساجد

استمرار حماسه حضور در مساجد

تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
اگرچه ساعاتی دیگر تا پایان انتخابات باقی نمانده است اما مساجد همچنان میزبانی مردمی هستند که با شور و امید برای حضور در عرصه تعیین سرنوشت خود و کشور به این خانه‌های خدا مراجعه کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، در حالی که ساعاتی دیگر انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری به پایان می رسد، همچنان مساجد به عنوان مهمترین شعب اخذ آراء مردمی مملو از جمعیتی است که در صفوف منظم برای شرکت در سرنوشت چهار سال آینده خویش شور و نشاط دارند.

 

بنابر این گزارش، مسجدالنبی(ص) نارمک از جمله شعبی است که حضور مردم همچنان در آن پرشور و همراه با ازدحام است. جایابی استیج صداوسیما و حضور چهره هایی همچون حجت الاسلام والمسلمین شهاب مرادی، چهره محبوب منبر به ویژه برای جوانان فضای انتخاباتی در مسجدالنبی(ص) را شوری دوچندان بخشیده است.

 

حاشیه های خبرنگار ایسنا از حضور مردم در مسجد النبی نارمک - ایسنا

 

 

مسجد امام حسین(ع) نیز ازجمله مساجدی است که همچنان میزبان مردم برای شرکت در انتخابات است. مشارکت مردم در این شعب اخذ رای نیز بالا است و صفوف منظم با رعایت پروتکل های بهداشتی آرام آرام پیش می روند تا سرنوشت خویش را برای چهار سال آینده رقم بزنند.

 

 

 

 

مسجد الجواد(ع) میدان هفتم تیر هم همچون نقش آفرینی در همه مواضع حساس تاریخ انقلاب، امروز هم میزبان شرکت کنندگان در انتخابات است، حجم قابل توجهی از مردم در صفوف منظم آمده اند تا در این مسجد آراء خود را در صندوق های رای بیندازند.

 

مشکل اینترنت در مسجد الجواد همچنان ادامه دارد | خبرگزاری ایلنا

 

 

مسجد لرزاده هم که همیشه در برهه های خاص و مواضع حساس تاریخی برقرار بوده و نقش آفرینی کرده است، امروز هم میزبان حضور پرشور و امیدوار مردمی است که آمده اند تا آینده چهار سال خود و کشور را با مشارکت در انتخابات رقم بزنند و دشمن را مایوس کنند.

 

 

حاشیه های انتخاباتی از شعبه مسجد لرزاده تهران

 

 

مسجد ابوذر هم که از صبح میزبان چهره های سرشناس سیاسی همچون رئیس مجلس برای شرکت در انتخابات بود، همچنان پذیرای مردمی است که با شور و نشاط خود را به این خانه برای مشارکت در انتخابات رسانده اند و صفوف طولانی، گرمای هوا و فرا رسیدن شب هم مانع از حماسه آفرینی هایشان آنهم به یاد شهدا به ویژه سردار دل ها حاج قاسم سیلمانی نشده است.

 

 

قالیباف با حضور در مسجد ابوذر تهران رای خود را به صندوق انداخت- اخبار سیاست ایران - اخبار سیاسی تسنیم | Tasnim

 

 

مسجد امام حسین(ع) زرگنده نیز ازجمله شعبات اخذ رای است که اگرچه در همجواری دو مدرسه ای که آنها نیز به فاصله 10 15 متر شعبه اخذ رای هستند، قرار دارد اما همچنان در آخرین ساعات انتخابات، مملو از جمعیتی است که آمده اند تا با حضور خود آبی باشند بر آتش شیطنت دشمنانی که بر طبل ناامیدی و یاس می کوبند.

 

مسجد اعظم قلهک نیز از دیگر شعب اخذ رای است که همچنان حضور مردم متعهد و دغدغه مند برای آینده کشور در آن پرشور و باشکوه است، حضوری که حماسه ای دیگر را رقم می زند و با یاد

 

این حضور پررنگ فقط به مساجد تهران ختم نمی شود بلکه مساجد در سراسر کشور همچنان گرم از حضور مشتاق و باانگیزه مردم برای شرکت در انتخابات هستند.

 

اهالی مسجد صاحب الزمان (عج) روستای قلعه گنج کرمان نیز با همکاری بچه های کانون فرهنگی هنری «باقرالعلوم(ع)» همچنان شاهد رود پرخورش حضور مردمی است که برای حفظ آرمان های شهدا و به نام و یاد آنان در انتخات شرکت می کنند.

 

همچنین است، مسجد حجت بن الحسن(عج) فلاورجان که میزبان مردمی است که گرمای هوا، کرونا و فرا رسیدن شب آنها را از آمدن پای صندوق های رای و مشارکت در سرنوشت و آینده خود و کشور منصرف نکرده است.

 

مسجد و کانون فرهنگی هنری «حضرت مهدی موعود(عج)» واقع در کوی آزادگان شهر بندرعباس نیز با وجود اینکه دو شعبه اخذ رای به فاصله ۵۰۰ متری واقع شده است اما هر دو شعبه همچنان پذیرای شرکت کنندگانی است که می کوشند شکوه حضور را تا واپسین ساعات انتخابات حفظ کنند و خود را پای صندوق های رای رسانده اند. هوای شرجی بندرعباس هم نتوانسته مانع حضور آنها شود و حتی مادرانی با فرزندان شیرخوار در بغل و با امید به آینده روشن و بهتر خود و فرزندانشان در صفوف رای گیری ایستاده اند. نکته جالب در این شعبه اخذ رای حضور پررنگ رای اولی ها است که نشان از امید به آینده روشن کشور دارد.

 

علاوه بر این، مسجد امام زين العابدين علیه السلام نایبند جنوبی و مسجد امام رضا علیه السلام کوی ملت هم در این حماسه، حضوری چشمگیر دارند این حضور و مشارکت جدی در حالی است که اهالی غیور این مناطق از اقشار مستضعف جامعه هستند و با این حضور خود نشان می دهند که مشکلات اقتصادی و معیشتی مانع دغدغه مندی درباره کشور و آینده آن نمی شود. چون اگر بخواهیم مشکلات را برطرف کنیم راهی جز شرکت در انتخابات نداریم. همین امید و افق است که اجازه نمی دهد محرومیت، مشکلات و هوای شرجی مانع از حضور مردم در پای صندوق های رای شود.

 

در مسجد قدس بندرعباس نیز تا ساعت ۱۷ یک هزار تعرفه مورد استفاده قرار گرفته که این میزان نشان از مشارکت جدی و پرشور مردم در انتخابات دارد.

 

این گزارش می افزاید:‌ در این دوره از انتخابات، مدیران کانون ها در انتخابات شورای شهر و روستا به عنوان کاندید و بچه های مسجد به عنوان عوامل اجرایی و هیات نظارت نیز حضور چشمگیری دارند که بر شکوه و شور حماسه حضور افزوده است.

 

گفتنی است، همه این مشارکت ها در مساجد در حالی اتفاق می افتد که پروتکل های بهداشتی به تناسب شرایط کرونایی کشور با جدیت اعمال شده و رای دهندگان با رعایت فاصله اجتماعی و داشتن ماسک در انتخابات شرکت می کنند.

 

پایان پیام/ 9