تهیه و توزیع ۸۸۸ هزار بسته معیشتی در پویش «به لطف امام»/ ویژگی بچه‌های مسجد بصیرت و زمان‌شناسی است

تهیه و توزیع ۸۸۸ هزار بسته معیشتی در پویش «به لطف امام»/ ویژگی بچه‌های مسجد بصیرت و زمان‌شناسی است

تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
تهیه و توزیع ۸۸۸ هزار بسته معیشتی در پویش «به لطف امام»، استفاده از ظرفیت مساجد، کانون‌های فرهنگی هنری و هیئت‌ها برای شادباش سالروز ولادت امام رضا(ع) و توجه به ابعاد بین‌المللی این ایام، از مباحث مطرح در جلسه مجازی بزرگداشت دهه کرامت است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، جلسه بزرگداشت دهه کرامت کشور با حضور نهادها و استان ها امروز (شنبه، 29 خردادماه) به صورت مجازی برگزار شد.

 

بچه های مسجد نسبت به آنچه در جریان است بی تفاوت نیستند

 

بنابر این گزارش، «مرتضی طاهریان» در ابتدای این جلسه با بیان اینکه مردم در حماسه 28 خرداد یک بار دیگر شعور سیاسی و عشق به وطن را نشان دادند، اظهار کرد: امید است این انتخاب با عنایت امام رضا(ع) برای کشور و ملت و خدمتگزاران و علاقمندان به نشر معارف اسلامی مایه خیر و برکت باشد.

 

 

 

 

 

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد فهما ادامه داد: این جلسه به چند جهت برگزار می شود، نخست آنکه روزهای گذشته به نوعی شرایط کشور به سمتی بود که اذهان عمدتا به درستی متوجه انتخابات ریاست جمهوری بود چراکه ما آموخته ایم بچه های مسجد و هیئت و آنهایی که دل در گروی حضرات معصومان علیهم السلام دارند نمی توانند نسبت به کشور و اتفاقات در جریان بی تفاوت باشند.

 

طاهریان تاکید کرد: اتفاقا ویژگی بچه های مسجد همین بصیرت و وقت شناسی است چنان که بسیاری از ذاکران اهل بیت(ع) بدون حمایت از کاندیدایی خاص، با حضور در میدان و اقداماتی همچون چهارپایه خوانی، هم دهه کرامت را گرامی داشتند و هم مردم را به حضور حداکثری و در صحنه دعوت کردند.

 

وی با بیان اینکه سخنان مقام معظم رهبری در ابتدای این دهه امید و انگیزه ای چندبرابری برای پیگیری کارها در این دهه به ما بخشید، تصریح کرد: حال که حماسه حضور را پشت سر گذاشته ایم باید برای بزرگداشت هر چه باشکوه تر دهه کرامت اقدام کنیم. چنان که در دیداری آیت الله علم الهدی، امام جمعه مشهد مقدس نیز بر این مهم تاکید کرده است.

 

طاهریان با اشاره به انتخاب شعار «خدمت کریمانه؛ گره گشایی به رسم اهل بیت(ع)» برای دهه کرامت 1400، بیان کرد: امید است همه کمک کنند بتوانیم این شعار را محقق کنیم هم در دهه کرامت و هم در آینده. به لطف الهی آستان قدس رضوی و سایر اعتاب تلاش کردند این دهه علی رغم همزمانی با انتخابات گرامی داشته شود. با توجه به همزمانی سالروز ولادت امام رضا(ع) با سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی و روز تبلیغ دینی مغتنم است از فضای هیئت های مذهبی و ظرفیت های تبلیغی هم برای بزرگداشت این ایام استفاده شود.

 

اجرای پویش «به لطف امام»

 

 

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی: امام خمینی با احیاء دین فرصت تبلیغ معارف دینی را فراهم آورد | خبرگزاری بین المللی شفقنا

 

 

در ادامه این جلسه مجازی، حجت الاسلام والمسلمین «حجت گنابادی‌نژاد» با تبریک دهه کرامت، اظهار کرد: حماسه حضور آحاد مردم در انتخابات دست‌مریزاد دارد به رهبر حکیم انقلاب که علی رغم همه موانع این حماسه با هدایت و رهبری ایشان رقم خورد. از مردم تقدیر می کنیم و برای رئیس جمهوری منتخب هم توفیق روزافزون مسئلت داریم.

 

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی ادامه داد: بسته برنامه دهه کرامت حرم مطهر رضوی شامل 47 عنوان برنامه فرهنگی تبلیغی است که از این میان 13 عنوان کارویژه ناظر به مخاطبان مختلف در حرم در این ایام است. ازجمله آنها پویش بین المللی «به لطف امام» است که بر اساس آن در شب ولادت امام رضا(ع) ساعت 20 و 50 دقیقه صلوات خاصه و در ساعت 21 زیارت امین الله قرائت می شود. به لحاظ زمانی انتخاب برای این بود که افق مغرب سایر استان ها نیز فرا رسیده باشد.

 

وی تصریح کرد: در این پویش یک فعالیت اجتماعی نیز تعریف شده است که از طریق کد دستوری *8# مشارکت های مردمی را به نیت به لطف امام و برای تامین بسته های معیشتی دنبال می کنیم. مقرر است 888 هزار بسته معیشتی با اجرای پویش به لطف امام به دست محرومان برسد.

 

حجت الاسلام گنابادی نژاد با بیان درخواست های آستان قدس رضوی از دستگاه ها و نهادهای عضو شورای بزرگداشت دهه کرامت برای برگزاری هر چه باشکوه سالروز ولادت باسعادت امام رضا(ع)، گفت: قرائت سراسرای صلوات خاصه امام رضا(ع) در بقاع متبرکه، اعتاب، مساجد و ...، اجرای پویش به لطف امام با محوریت کانون های فرهنگی هنری و پایگاه های بسیج، هیئات و حوزه های علمیه و نهادهای اجرایی مثل بیمارستان ها و ...؛ پیش بینی یک مراسم محوری در هر شهر و استان ما خود برگزاری مراسم ویژه در شلمچه و در جوار مزار سردار سلیمانی در ساعت 20 و 50 را دقیقه دوشنبه شب تدارک دیده ایم؛ تولید تیزر، موشن و پوستر و انتشار در بسترهای رسانه ای، اطلاع رسانی به شبکه مخاطبان مجموعه های فعال در بزرگداشت این ایام بابرکت، پوشش رسانه ای برنامه ها در رسانه ملی و اطلاع رسانی و تبلیغ پویش «به لطف امام» و ... ازجمله درخواست های ما از دستگاه های عضو و همکار است.

 

طاهریان در ادامه این جلسه با اشاره به پیگیری فعالیت های بزرگداشت دهه کرامت 1400 در عرصه بین الملل، تاکید کرد: با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و نیز مجمع جهانی اهل بیت(ع) برنامه های این دهه به ویژه جلب مشارکت ها در پویش «به لطف امام» را دنبال می کنیم.

 

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد فهما ابراز کرد: با توجه به تاثیرات فضاسازی محیطی، خوب است در ساعت اجرای پویش به لطف امام (ساعت 20 و 50 دقیقه دوشنبه شب، 31 خردادماه) نورافشانی هم انجام شود. خوب است هم‌عهد شویم که آن شب، اتفاقاتی خاص را رقم بزنیم به ویژه در این شرایط که به دلیل شیوع کرونا فرصت زیارت امام رضا(ع) برای ما محدود شده است باید بکوشیم ارتباط و انس قلبی مردم با امام مهربانی ها حفظ شود.

 

وی تاکید کرد: از دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم هم تقاضا داریم که به شبکه گسترده مبلغان خود برنامه های شب و روز سالروز ولادت امام رضا(ع) را ابلاغ کنند تا دهه کرامت ویژه ای را به فضل خدا رقم بزنیم.

پایان پیام/ 9