برگزاری مسابقه کتابخوانی «امام رضا (ع) و کرامت انسانی» به مناسبت دهه کرامت

برگزاری مسابقه کتابخوانی «امام رضا (ع) و کرامت انسانی» به مناسبت دهه کرامت

تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
شفیعی از برگزاری مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب «امام رضا (ع) و کرامت انسانی» به همت کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کازرون به مناسبت دهه کرامت خبر داد.

«محمدجعفر شفیعی» ضمن تبریک دهه کرامت، از برگزاری مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب «امام رضا (ع) و کرامت انسانی» به همت کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کازرون به مناسبت دهه کرامت خبر داد و در گفت و گو خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز، گفت: یکی از بهترین راه های مبارزه با تهاجم های فرهنگی، ترویج فرهنگ کتابخوانی به خصوص کتابخوانی در مورد سبک و سیره انبیاء و اوصیاء (ع) در بین نوجوانان و جوانان است و در واقع برگزار کردن مسابقات متنوع کتابخوانی می تواند رشد چشمگیری در بالا بردن سطح مطالعه در جامعه بویژه در بین نوجوانان و جوانان داشته باشد.

مدیر کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون‌ افزود: یکی از مهمترین اولویت های کانون  فرهنگی و هنری «منتظران ظهور» کازرون با توجه به شیوع ویروس کرونا، مبحث کتاب و کتابخوانی است که بیشتر در فضای مجازی اجرایی می شود.

وی با اشاره به اینکه در سراسر زندگی پیامبر(ص) و امامان (ع) ارزش و کرامت انسانی مورد توجه است و بدون کمترین امتیازی برای طبقات و افراد، جایگاه و منزلت انسان ها دیده می شود، خاطر نشان کرد: کتاب «امام رضا(ع) و کرامت انسانی» نمونه هایی از تعالیم اسلامی درباره کرامت انسانی که در گفتار و رفتار امام رضا(ع) عینیت یافته گردآوری شده است و در این  نوشته سعی شده آموزه های امام رضا (ع) که هر یک به نوعی کرامت انسان ها را آشکار ساخته و جایگاه و منزلت خدایی آنها را گوشزد کرده، بیان شود تا دوستداران امام (ع) در این راه گام بردارند و رضای خدا و خشنودی امام را بدست آورند.

شفیعی ضمن معرفی منبع مسابقه کتابخوانی «امام رضا (ع) و کرامت انسانی» به نویسندگی حجت الاسلام «محمد حکیمی» تصریح کرد: نویسنده در این کتاب به بیان موضوعاتی از جمله حقوق برادری، امانت داری، کرامت  انسانی در داوری، کرامت انسانی و دیگر حقوق واجب و ... از منظر امام رضا (ع) پرداخته و سعی بر زنده کردن روح و عقاید انسانی متأثر از جلوه های اخلاقی و کرامات امامان معصوم (ع) به ویژه امام رضا (ع) دارد.

شفیعی هدف از برگزاری این مسابقه را تعمیق شناخت شهروندان از الگوهای دینی، آشنایی هر چه بیشتر با روحیه کرامت و بخشندگی و همچنین ترویج مفاهیم و سبک زندگی اسلامی از منظر امام رضا(ع) دانست و اظهار کرد: با ورود به فضای مجازی به زندگی روزمره و استقبال بیش از حد نوجوانان و جوانان از این فناوری متاسفانه شاهد کاهش سطح مطالعه کتاب در جامعه هستیم.

وی با بیان اینکه جهت تهیه کتاب به کتابفروشی ها و یا از طریق خرید اینترنتی www.behnashr.com اقدام کنند، یادآور شد: علاقمندان در اين مسابقه مي توانند با مراجعه به وبلاگ کانون به نشانیhttp://montezran.blogfa.com ، سوالات بارگذاری شده کتاب «امام رضا (ع) و کرامت انسانی» را مطالعه و پاسخ صحیح سئوالات طراحی شده را به صورت یک عدد 10 رقمی حداکثر تا پنجم تیرماه 1400 به سامانه پيام کوتاه 6600071428 ارسال کنند.

وی در پایان گفت: به 14 نفر از شرکت کنندگان که به 10 سئوال مورد نظر پاسخ صحیح داده باشند، به قید قرعه جوایز نفیسی تقدیم خواهد شد.

پایان پیام/ 130