حمایت مالی از ۱۳۶۱ باب کتابخانه مسجدی در سال ۱۴۰۰/ کتابخانه‌های مساجد تجهیز نرم‌ افزاری می‌شوند

حمایت مالی از ۱۳۶۱ باب کتابخانه مسجدی در سال ۱۴۰۰/ کتابخانه‌های مساجد تجهیز نرم‌ افزاری می‌شوند

تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
سعادتی از حمایت نرم‌افزاری و فکری کتابخانه‌های مسجدی در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: در راستای تجهیز سخت‌افزاری نیز به تناسب امتیازات کانون‌های مساجد در فهمای ۱ و ۲، ۱۳۶۱ باب کتابخانه مسجدی حمایت می‌شوند.

«سعید سعادتی» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اعلام حمایت از کتابخانه های مساجد به عنوان اولویت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور (فهما)، اظهار کرد: در رویکرد جدید ستاد فهما برای حمایت از کتابخانه های مسجدی، در کنار حمایت سخت افزاری و تجهیز کتب به رویکرد نرم افزاری و فکری نیز توجه می شود.

 

معاون فرهنگی هنری ستاد فهما اضافه کرد: این سیاست برنامه محور است و ضمن افزودن کتابخانه ها و کتاب ها، می کوشیم بر تعداد کتابخوان ها به ویژه در قشر نوجوان و جوان بیفزاییم. در این راستا در رواق کتاب برنامه های متنوعی شامل برگزاری مسابقات متعدد کتابخوانی، اجرای طرح ملی شنبه های کتاب با محور معرفی کتب مفید، فرهنگسازی نهضت مطالعه را طراحی کرده ایم.

 

وی از انجام فعالیت های تبلیغی ترویجی با محوریت کتاب و کتابخوانی در کانون های فرهنگی هنری مساجد خبر داد و گفت: نقد و معرفی کتاب، حضور کانون های روستایی در جشنواره روستاهای دوستدار کتاب، شرکت ائمه جماعات و مبلغان در طرح ملی مروجان کتاب و ... ازجمله این فعالیت ها است که از سال گذشته آغاز شده و در سال 1400 هم ادامه می یابد.

 

سعادتی با اشاره به حمایت مالی از کتابخانه های مسجدی، بیان کرد: به تناسب محدودیت اعتبارات امسال حدود 12 درصد از کتابخانه های مسجدی را تحت پوشش اعتباری قرار می دهیم. تخصیص ها و نوع حمایت ها بر اساس امتیازات کانون های فرهنگی هنری در طرح های ملی و امتیازات کسب شده آنها در سامانه بچه های مسجد است.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: در این راستا از و بر اساس فعالیت در سال ۱۳۹۸، 740 باب کتابخانه مخزن دار، بر اساس فعالیت در سال ،۱۳۹۹ ۴۴۲ باب کتابخانه، به منظور حمایت از کتابخانه های مخزن دار جدیدالتاسیس در سال ۱۳۹۹، 170 باب کتابخانه و درمجموع شامل 1361 باب مورد حمایت قرار می گیرند.

 

پایان پیام/ 9