اجرای طرح تحول اجتماعی در مساجد زنجان/مردمی سازی تبلیغ راهبرد اصلی تبلیغات اسلامی است

اجرای طرح تحول اجتماعی در مساجد زنجان/مردمی سازی تبلیغ راهبرد اصلی تبلیغات اسلامی است

تاریخ انتشار : ۲ تير ۱۴۰۰
حجت الاسلام احمدی به رویکرد سازمان تبلیغات اسلامی با عنوان تبیین اسلام ناب محمدی برای رهبری زیست بوم تبلیغی کشور اشاره کرد و گفت: مردمی سازی تبلیغ راهبرد اصلی سازمان تبلیغات اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان امروز در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت سالروز تاسیس تبلیغات اسلامی به رویکردهای جدید سازمان اشاره و اظهار کرد: تبیین اسلام ناب محمدی برای رهبری زیست بوم تبلیغی کشور و برش های استانی به عنوان رویکرد سازمان مورد تاکید است.

 

حجت الاسلام سعید احمدی به فعالیت 200 موسسه قرانی و 20 کانون فرهنگی تبلیغی اشاره کرد و گفت: به دلیل شیوع کرونا اجتماعات و برنامه های سازمان تحت تاثیر قرار گرفت.

 

وی افزود: در 50 روستای استان زنجان، روحانی مستقر داریم و از امکانات خانه عالم استفاده می کنند.

 

به گفته مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان، 700 هیات مذهبی شاخص در مساجد و تکایا فعالیت دارند و 1300 مداح و شاعر آیینی در استان فعالیت می کنند.

 

وی افزود: این شبکه عظیم مردمی ارتباط سازمان با مردم را در پی دارد که در برخی زمینه ها در اول راه قرار داریم و سازمان تلاش دارد تا فعالیت ذیل 6 برنامه ادامه مسیر دهد.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه مردمی سازی تبلیغ راهبرد اصلی سازمان است و باید تمام مردم به عنوان مبلغ دین فعالیت کنند، خاطرنشان کرد: توسعه شبکه عقلانیت در جبهه انقلابی از دیگر برنامه های سازمان است که در تبیین اندیشه اسلامی در لایه های مختلف کاری نشده است و سعی خواهد شد تا در بین مردم تبیین عقلانیت انقلابی شود.

 

حجت الاسلام احمدی با یادآوری اینکه گفتمان سازی در عرصه های مختلف مورد سازمان تاکید است، افزود: هنوز در حوزه جریان سازی اسلام ناب در لایه های مختلف جامعه نیازمند کار هستیم.

 

وی یکی دیگر از برنامه های سازمان را جریان انسانی پیشرو خواند و گفت: حوزه و دانشگاه جریان انسانی پیشرو و نسلی که علم را برداشته، نسلی تحول خواه که مردم دنباله رو آن است از اینرو تشکیل جبهه فعالان فرهنگی و جریان انسانی پیشرو در سازمان را پیگیر هستیم.

 

به گفته وی، تحول در چرخه تولید و مصرف فرهنگ انقلاب اسلامی از دیگر برنامه های ذیل این زیست بوم است که تلاش شده مصرف محصولات فرهنگی در استان فرهنگ سازی شود.

 

وی به طراحی 25 برنامه در استان زنجان اشاره کرد و گفت: اجرای طرح تحول اجتماعی مسجد محور یکی از این برنامه هاست به گونه ای که باید کارکرد مساجد به صدر اسلام بر گردد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با یادآوری اینکه 1300 مسجد در استان زنجان وجود دارد، افزود: در طرح تحول اجتماعی مساجد تلاش شده که در کنار برنامه های روتین برنامه های شاخص دیگر را با محوریت امام جماعت داشته باشیم.

 

به گفته وی، این طرح از  مساجد روستایی و در شهرها نیز از  پایگاه های اجتماعی مساجد شروع شده؛ در حال حاضر تعداد پایگاه های اجتماعی در  استان هفت پایگاه است که تا پایان امسال به 14 پایگاه افزایش می یابد.

 

این مقام مسئول ادامه داد: امسال در شهرستان های ابهر، خرمدره و ماهنشان پایگاه تاسیس خواهیم کرد و از روحانیون مستقر حمایت می شود.

 

به گفته وی، امسال در 15 مسجد شاخص به عنوان امامان محله تحول اجتماعی مساجد را دنبال می کنیم که  ظرفیت خوبی دارند که اگر به ترازی از مساجد انقلاب اسلامی برسند به عنوان الگو معرفی شوند.

 

وی ایجاد جریان جدید فعالان قرانی را از دیگر برنامه های سازمان استان خواند و افزود: در بسیاری از موسسات قرآنی روخوانی و روانخوانی قرآن آموزش داده می شود و در این رویکرد تلاش می شود تا این موسسات در تدبر و تفسیر ورود کرده و اندیشه تفسیری امام را در  موسسات دنبال کنیم.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان خاطرنشان کرد: جریان قرانی کشور در تلاوت متمرکز است ما به تبیین اندیشه تفسیری امام راحل ورود کردیم که محتوای انقلاب اسلامی در اندیشه های رهبران انقلاب تبلور کرده است.

 

به گفته حجت الاسلام احمدی، زمینه سازی تبلیغ زن ایران که در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس پیشرو هستند نیز جزو برنامه های اصلی ماست.

 

وی افزود: در این برنامه زنان نقش اصلی خود در تبلیغ دین و الگوی سوم نه شرقی و نه غربی را اجرا خواهند کرد.

 

به گفته حجت الاسلام احمدی امسال اعتبارات خوبی در حوزه بانوان پیش بینی شده است و افزایش 20 درصدی را داریم.

 

وی با بیان اینکه 80 درصد خانه های قرآنی با مدیربت بانوان اداره می شود، افزود: در رویکرد جدید در سطح ملی و استان ارتباط سازمان با دانشگاهیان افزایش یافته است.

پایان پیام/ 73