جذب به مسجد از ایجاد کانال خط شکن تا اشتغالزایی برای زنان سرپرست خانوار

جذب به مسجد از ایجاد کانال خط شکن تا اشتغالزایی برای زنان سرپرست خانوار

تاریخ انتشار : ۲ تير ۱۴۰۰
طاهری با بیان اینکه ما در کانون سالار شهیدان علاوه برکسب امتیاز در فهما و پیگیر حضور بچه‌ها در مسجد بودیم، گفت: درپی کرونا با ایجاد کانال خط شکن و معرفی کتاب و برگزاری مسابقات کتابخوانی فاصله مردم با فعالیت های مسجد سجاد(ع) را کم کردیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ساری، «احسان طاهری» امروز(2تیر) در گردهمایی منتخبین فهما کشور که با حضور حجت الاسلام والمسلمین «حبیب رضا ارزانی» رئیس ستاد فهمای کشور به میزبانی مازندران در اردوگاه شهدای خرماکلا درحال برگزاری است، اظهار کرد: فعالیت‌های ما با ایده کنجکاوانه در پیچ کانون سالار شهیدان در اینستاگرام ثبت و درج شده است.

 

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری سالار شهیدان مسجد امام سجاد (ع) شهرکرد افزود: بعد از شیوع ویروس کرونا باتوجه به تعطیلی کانون‌ها فضای مجازی را با قدرت فعال کردیم، در بحث همین رواق کتاب کانال خط شکن ایجاد کردیم، معرفی کتاب را داشتیم.

 

 طاهری تصریح کرد: کانال آشنایی با قرآن را فعال کردیم امام جماعت هر روز ۱۰۰ ثانیه به تفسیر قرآن می پرداخت در تمام کشور قابل مشاهده بود، با مکاتبه با آستان قدس رضوی در استان مسابقات کتابخوانی در زمینه زندگی امام هشتم (ع) برگزار کردیم.

 

مدیر برتر فهما از چهار محال و بختیاری یادآور شد: پس از تعطیلی مسجد در کانال‌های مجازی اعلام کردیم هر کسی هر کتابی را خواست در این فضا به ما اعلام کند، تا در قالب طرح پیک کتاب، کتاب را درب خانه تحویل دهیم و پس از یک هفته مجددا کتاب را تحویل می‌گرفتیم.

 

این مدیر برتر عنوان کرد: در مسجد بزرگمان یک اتاق را در اختیار نیروهای جهادی قرار دادیم و هزار خانواده در سطح شهر را شناسایی کردیم به ۴۰۰ خانواده بسته ۳۵۰ هزار تومانی اهدا کردیم، همچنین با آوردن ۶ دستگاه نگین‌تراشی در مسجد بساط اشتغال بانوان بی‌سرپرست برپا شد‌.

 

وی اذعان کرد: دغدغه کار ما بخشی کسب امتیاز و قسمتی حضور بچه‌ها در مسجد است، چرا که محافل و جلساتمان همچون گذشته نیست، فقط نباید دنبال کسب امتیاز باشیم.

 

طاهری با اشاره به تلنگری ناشی از یک تجریه تصریح کرد: دریافتیم که در زمینه قرآن توانایی ناقصی داریم، برای نوجوانان و کودکان کاری نکردیم، از این رو رفقا نشستیم تصمیم گرفتیم به‌صورت رایگان به آموزش همه جانبه قرآن در محله روی آوردیم.

 

مدیر برتر فهما در چهارمحال و بختیاری گفت: اولیا و فرزندان به‌صورت رایگان آموزش‌ها را فرا گرفتند، سپس به فکر گسترش این بحث در سطح شهرستان افتادیم یعنی آموزش را با استفاده از ظرفیت اساتید مستعد قرآنی از روستا به شهر کشاندیم تا زنجیره قطع نشود و موفق هم بودیم، گفتیم فهما دو ساله است انتظار ما نباید دو ساله باشد، فهما کولاک کرد خوشحالیم

پایان پیام/ 286