برنامه‌های محله‌محور مساجد در تابستان/ فعالیت ۱۱۰ کانون خدمت رضوی در مساجد تهران

برنامه‌های محله‌محور مساجد در تابستان/ فعالیت ۱۱۰ کانون خدمت رضوی در مساجد تهران

تاریخ انتشار : ۵ تير ۱۴۰۰
حجت‌الاسلام ذاکر با شرح فعالیت کارویژه عملیات محله‌‌محور و مسجدپایه در فصل تابستان، گفت: این کارویژه در روز عفاف و حجاب، دهه ولایت و امامت و روز جهانی مسجد مجری برنامه‌های این ایام در محلات می‌شود.

حجت الاسلام «حجت الله ذاکر»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به رویکردها و برنامه های مساجد در ایام اوقات فراغت تابستان، اظهار کرد: تابستان برای مساجد در سال های گذشته و ایام قبل از بحران کرونا یکی از فعالترین فصل ها بوده است و در این ایام مساجد سعی می کردند که برنامه ریزی دقیقی برای جذب نوجوانان و جوانان به مساجد داشته باشند و ارتباط با دو طیف نوجوان و جوان به واسطه برنامه ریزی های صورت گرفته در این فصل به خوبی انجام می شد.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد بیان کرد: به دلیل شرایط کرونایی حاکم بر کشور از سال گذشته تاکنون مساجد به جهت دستورالعمل های بهداشتی که ابلاغ می شود و در راستای پرهیز از اجتماعات به منظور مقابله با این بیماری، بیشتر فعالیت هایشان به صورت غیرحضوری انجام می شود. در ایام اوقات فراغت امسال نیز بسیاری از فعالیت های قرآنی و مذهبی از طریق کانال ها و شبکه های پیام رسان دنبال می شود و بسیاری از ائمه جماعات نیز از طریق شبکه شاد با نوجوانان محله ارتباط برقرار و برای آنها محتوا تولید می کنند.

 

وی با اشاره به تدارک برنامه های فرهنگی در بستر فضای مجازی در مناسبت های مذهبی و انقلابی گفت: در همین راستا مرکز رسیدگی به امور مساجد، متناسب با مناسبت ها به ائمه جماعات محتواهای فرهنگی و دینی ارایه می کند و شورای فرهنگی هر مسجد نیز در مناسبت ها نسبت به اجرای برنامه ها برنامه ریزی می کند.

 

حجت الاسلام ذاکر از انجام کار ویژه عملیات محله‌محور مساجد پایه در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: از شش ماه گذشته این کارویژه فعالیتش را در محلات آغاز کرده است و در سال 1400 نیز در هر ماه ما یک عملیات محله محور خواهیم داشت و مساجد عضو این شبکه عملیات محله محور پایه که 500 مسجد هستند، رابط سایر مساجد محله دارند و در اجرای فعالیت ها در محلات با یکدیگر هم افزایی می کنند.

 

وی اضافه کرد: این شبکه محله‌محور مسجدپایه علاوه بر برنامه های مناسبتی، برنامه های فرهنگی و اجتماعی نیز در محلات اجرا می کند، ما نیز با تولید محتوا و توجیه و توانمندسازی ائمه جماعات یاری رسان مساجد در اجرای این طرح محله محور خواهیم بود.

 

حجت الاسلام ذاکر از اجرای عملیات محله محور مسجد پایه در  روزهای «عفاف و حجاب»، «دهه ولایت و امامت» و «روز جهانی مسجد» خبر داد.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد همچنین به فعالیت کانون های «خدمت رضوی» در مساجد اشاره و خاطرنشان کرد: در حال حاضر 110 مسجد تمایل خودشان را نسبت به تاسیس این کانون ها اعلام کرده اند و روند تاسیس آنها طی شده و قرار است در موضوعات مختلف فرهنگی، اجتماعی، عبادی، خادمیاران رضوی در این کانون ها خدمات ارایه دهند و در محلات موثر باشند، تا از این طریق محلات نیز رنگ و بوی رضوی به خود بگیرند و گامی در جهت توسعه و ترویج سیره رضوی برداشته شود.

 

 

پایان پیام/ 40