کانون های مساجد گیلان میزبان جشنواره ملی قرآنی ۱۴۴۵

کانون های مساجد گیلان میزبان جشنواره ملی قرآنی ۱۴۴۵

تاریخ انتشار : ۵ تير ۱۴۰۰
حجت الاسلام رضوانی نژاد از اجرای طرح ملی قرآنی ۱۴۴۵ به میزبانی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان خبرداد.

حجت الاسلام «محمدعلی رضوانی نژاد» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت با اشاره به اجرای طرح ملی قرآنی 1445 در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان اظهارکرد: این طرح به صورت مشترک با شبكه قرآن و معارف سيما با شعار " قرآن، اميد، زندگی" در سطح کانون‌های فرهنگی هنری مساجد سراسر کشور اجرا می‌شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان با بیان اینکه طرح مذکور در سامانه فهما دارای 300 امتياز است كه در سال جاری مورد محاسبه قرار می‌گیرد افزود: این طرح ملی قرآنی با محوريت حفظ موضوعی آيات قرآن كريم از امروز(شنبه، 5 تیر) در سطح کانون‌های مساجد آغاز شده و به مدت 10 هفته تا 12 شهریور ادامه دارد.

 

وی با تصریح اینکه هر هفته شاهد اجرای طرح با محوريت يک آيه يا عبارت از قرآن كريم هستیم بیان کرد: ائمه جماعات و اساتيد می‌توانند به‌صورت حضوری و يا در فضای مجازی نسبت به برگزاری جلسات آموزشی، تفسير و تبيين آيات اقدام کنند.

 

رضوانی‌نژاد رشته‌های جشنواره را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه اعضای كانون پس از ورود به سامانه می‌توانند نسبت به انتخاب رشته و بارگذاری آثار اقدام کنند اظهارداشت: فيلم كوتاه، خوشنويسی، نقاشی، شعر، داستان نويسی، گرافيک (طراحی پوستر)، محصولات چند رسانه‌ای( فيلم موبايل از تلاوت و مفاهيم آيه، عكس نوشت، كليپ يا نماهنگ ) از رشته های جشنواره مذکور است.

 

وی اعلام کرد: این طرح در 2 بخش پیامکی و جشنواره‌ای اجرا می‌شود که در بخش پیامکی به‌مدت 70 روز، هر روز از یک آیه مشخص، سوالی طرح شده و در اختیار عموم قرار داده می‌شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان با اشاره به بخش جشنواره‌ای اذعان کرد: در این بخش از 70 آیه روزانه بخش پیامکی، 10 آیه منتخب شده و علاقمندان با مراجعه به سامانه فهما و انتخاب آیه مورد نظر نسبت به بارگذاری آثار در رشته مورد علاقه اقدام می کنند.

 

پایان پیام/ 84