بزرگداشت حادثه ششم تیر در مسجد جامع نظام مافی

بزرگداشت حادثه ششم تیر در مسجد جامع نظام مافی

تاریخ انتشار : ۶ تير ۱۴۰۰
مراسم بزرگداشت حادثه ششم تیرماه، سال ۶۰ با سخنرانی حجت‌الاسلام مطلبی در مسجد جامع نظام مافی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، به مناسبت ششم تیرماه و سالروز ترور نافرجام رهبر انقلاب در مسجد جامع ابوذر و به شکرانه سلامتی مقام معظم رهبری مراسمی در مسجد جامع نظام مافی امشب ششم تیر ماه بعد از نماز مغرب و عشا برگزار می شود.

 

بنابراین گزارش، در این مراسم حجت الاسلام رضا مطلبی، امام جماعت مسجد جامع ابوذر به سخنرانی می پردازد.

 

 

 

ششم تیرماه سال1360 در حالی که تنها شش روز از شهادت مصطفی چمران، گذشته بود، پروژه حذف رهبران اصلی جریان پیرو خط امام (ره)، با انفجار بمب کار گذاشته شده در ضبط صوت قرار داده شده روی تریبون سخنرانی آیت‌الله خامنه‌ای در مسجد ابوذر تهران، توسط منافقین کلید خورد. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در مسجد ابوذر تهران در حالی که مشغول سخنرانی بودند، توسط جوانی مورد سوء قصد قرار گرفتند و پس از جراحت شدید به مدت 42 روز تحت معالجه قرار داشتند. خوشبختانه به دلیل کامل عمل نکردن بمب و تنها انفجار چاشنی آن، ترور نافرجام ماند اما جراحات شدیدی بر ایشان وارد شد. براساس اخبار منتشر‌شده در همان زمان، رهبر انقلاب «از نقطه بالای کتف راست و بالای ران سمت راست» مجروح شدند. استخوان ترقوه ایشان شکسته شد و چند رگ و عصب دست راست ایشان نیز قطع شد که در نهایت سلامتی اش را باز‌نیافت.

 

ترور نافرجام مقام معظم رهبری یک برنامه ترور طرح‌ریزی شده توسط رهروان فرقان بود که بازماندهٔ گروه فرقان بودند این بمبگذاری یک روز قبل از حادثه هفتم تیراتفاق افتاد.

 

یادآور می شود، مسجد جامع نظام مافی در جنت آباد جنوبی،بلوار‌آیت الله کاشانی واقع شده است.

 

پایان پیام/ 40