برگزاری نشست طرح ملی سفیران اجتماعی در تهران

برگزاری نشست طرح ملی سفیران اجتماعی در تهران

تاریخ انتشار : ۷ تير ۱۴۰۰
نشست طرح ملی سفیران اجتماعی با حضور نخبگان فهما تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شهرستان های استان تهران خبرگزاری شبستان نشست طرح ملی سفیران اجتماعی در محل مجتمع شهدای هفتم تیر(سرچشمه) از ساعت ۱۶ الی ۱۷ با حضور مدیران ستاد فهما کشور واستان برگزار  شد.

 

در این نشست که با حضور مدیران کانون های منتخب فعال شهر تهران برگزار شد تعاریف،اهداف،اصول و مبانی نظری،تبیین و ارزیابی وضع موجود،چالش ها،سیاست ها و خط مشی های طرح،برنامه ها واقدامات،آیین نامه ونیز جدول تقسیم کار تشریح شد.

 

در این نشست سعید سعادتی معاون فرهنگی هنری ستاد فهمای کشور اهداف طرح ملی سفیران اجتماعی را ارتقاء کیفیت زندگی ورفاه اجتماعی آحاد جامعه به ویژه قشر جوان و نوجوان،کاهش بروز آسیب ها و مشکلات اجتماعی،کاهش شیوع آسیب ها و مشکلات اجتماعی و نیز کاهش ناتوانی ها و زیان های ناشی از مشکلات و آسیب های اجتماعی بیان کرد.

 

حسین براتی سرپرست ستاد فهمای تهران در این نشست بیان داشت:مدیران کانون های مساجد با شناسایی نخبگان متعهد در هر مرحله و پیوند مردم با روحانیت و با هماهنگی خانواده ها مربیان دلسوز و آشنا به معارف ایرانی اسلامی آموزش های اجتماعی و فرهنگی را در دل خانواده ها نهادینه نمایند.

 

وی اظهار داشت:کانون های مساجد از ظرفیت بالقوه مقابله با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی برخوردار هستند و می توانند با الهام از رهنمودهای مقام معظم رهبری از این ظرفیت در زمینه مهندسی فرهنگی،دشمن شناسی و تهیه نقشه های مقابله با هجمه های مرتبط به آسیب های اجتماعی بهره بری شایسته ببرند.

 

براتی در پایان اظهار امیدواری کرد کانون های مساجد می توانند با برنامه ریزی های محله محور برای مقابله با آسیب های اجتماعی اعم از اعتیاد،مشکلات اخلاقی،تکدی و مهاجرتو نیز معضل بیکاری روش های روزآمدی را تدوین و با کمک های روحانیون،ائمه جماعات و نخبگان محلی آنها را به اجرا در آورد.

 

در ادامه جلسه توجیهی طرح ملی سفیران اجتماعی به پرسش و پاسخ و زدودن ابهامات این طرح ادامه پیدا کرد.

 

پایان پیام/ 704