طرح تولید کیسه های پارچه ای در کانون فاطمه ها کلید خورد

طرح تولید کیسه های پارچه ای در کانون فاطمه ها کلید خورد

تاریخ انتشار : ۸ تير ۱۴۰۰
مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمه ها دهکهان گفت: با حمایت ستاد هماهنگی کانون های مساجد طرح تولید کیسه های پارچه ای در کانون فرهنگی و هنری فاطمه ها کلید خورد.

«فرزاد میرشکاری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: یکی از برنامه های این روزهای کانون فرهنگی هنری فاطمه ها، طرح کارآفرینی اجتماعی برای بانوان روستا است که با حمایت ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور در حال برگزاری است.


مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمه ها دهکهان افزود: این طرح تحت عنوان تولید کیسه های پارچه ای طرح دار و فروش آنلاین این محصولات به صورت عمده در سراسر کشور است که در راستای اجرای این طرح ۳ نفر از بانوان فعال روستا به صورت مستقیم صاحب کسب و کار خانگی و درآمد پایدار می شوند.


وی با اشاره به چگونگی حمایت ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور از این طرح، بیان کرد: سال گذشته طرح تولید کیسه های پارچه ای طرح دار را در قسمت ثبت ایده در سامانه بچه های مسجد بارگزاری کردیم که ۵ ماه قبل از طریق با ارتباط با دفتر روستاها و عشایر ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور متوجه شدیم که طرح ما پذیرفته شده است.


میرشکاری ادامه داد: میزان حمایت این ستاد از کانون فرهنگی هنری فاطمه ها در اجرای طرح تولید کیسه های پارچه ای طرح دار، ۶ میلیون است که طی ۲ مرحله به حساب این کانون واریز می شود.


مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمه ها دهکهان ابراز کرد: البته در مرحله نخست ۳ میلیون تومان مبلغ حمایتی واریز شد که توانستیم با این مبلغ دوره آموزش دوخت و طراحی این کیسه ها را برای ۳ بانوی جوان و فعال عضو کانون برگزار کنیم.


وی اضافه کرد: قصد داریم بلافاصله بعد از دومین مرحله واریزی مبلغ حمایتی ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور، به صورت مشارکتی تعداد ۳ چرخ خیاطی خریداری کرده و در اختیار این ۳ بانوی جوان قرار دهیم به این صورت که ۵۰ درصد از مبلغ خرید چرخ خیاطی از سوی کانون پرداخته می شود و مابقی را خود این بانوان پرداخت می کنند.


میرشکاری اظهار کرد: در نظر داریم علاوه بر تولید کیسه های پارچه ای طرح دار، سرویس آشپزخانه نیز با طرح های متنوع تولید کرده و از طریق تبلیغ و بازاریابی در فضای مجازی به فروش برسانیم.


مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمه ها دهکهان افزود: از آنجایی که کانون فرهنگی هنری فاطمه ها به واسطه اجرای ایده های خلاقانه در سراسر کشور شناخته شده است و طرفداران زیادی در جامعه فرهنگی دارد امیدواریم کتاب فروشی ها، ناشران، نمایشگاه ها، فروشگاه های بزرگ و افراد دوستدار محیط زیست که تمایل دارند کیسه های پارچه ای را جایگزین کیسه های پلاستیکی کنند، مشتری های ثابت ما باشند و سفارش خرید دهند.


وی تاکید کرد: ویژگی این کیسه های پارچه ای نسبت به کیسه های مشابه موجود در بازار، در قیمت ارزان و تنوع طرح های آن ها است و کانون فاطمه ها این آمادگی را دارد که برای جامعه فرهنگی و یا براساس سلایق افراد کسیه های پارچه ای با طرح های دلخواه آنها را تولید کند.


میرشکاری بیان کرد: ما قصد داریم طرح هایی از مناطق بکر و ناشناخته جنوب کرمان کرمان، لوگوهای سفارشی ناشران و همچنین تصاویر شهدا را بر روی کیسه های پارچه ای طراحی کرده تا این طرح ها توسط این بانوان جوان گلدوزی شده و با پست به دست مشتریان برسانیم.


مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمه ها دهکهان ابراز کرد: پیش بینی می شود از طریق اجرای این طرح، به صورت ماهانه حداقل ۲ میلیون تومان سود خالص برای این ۳ بانوی جوان داشته باشد.


وی در خاتمه عنوان کرد: این بانوان قرار است در  طول روز حداقل ۵ ساعت کار مفید انجام دهند و با این اقدام علاوه بر شکوفایی استعدادهای آنها، به درآمد پایداری دست می یابند.

پایان پیام/ 586